Într-o
eră în care sportivitatea este echivalentă cu mai mare şi mai
puternic, Renault ne-a arătat că uneori mai puţin înseamnă mai
mult. Exemplul concret a fost modelul Renault Megane F1 Team R26.R,
care a fost supus la o cură intensă de slăbire şi a reuşit să dea
peste nas tuturor constructorilor angrenaţi în lupta pentru hot
hatchul suprem.
Secretul a fost
folosirea fibrei de carbon pentru capota motorului şi a
policarbonatului pentru geamurile laterale şi lunetă. Opţional
pentru a mai stoarce câteva kilograme se poate alege şi o evacuare
completă din titan. Megane R26.R reţine acelaşi motor, aceeaşi
cutie şi acelaşi diferenţial de pe modelul standard, dar cu
dotările de mai sus şi prin debarasarea de tot ce nu este strict
necesar în interior, dă jos 123 kg. Habitaclul poate fi dotat şi cu
roll cage pentru mai multă siguranţă şi rigiditate.
Megane R26.R
este deţinătorul recordului pe Nurburgring pentru modelele cu
tracţiune faţă, deţinând timpul de 8 minute şi 17 secunde. În plus
acest model s-a dovedit mai rapid decât modele celebre RWD, precum
BMW E46 M3, Lotus Exige S sau Honda NSX.