În
2001 Renault a vrut să aibă ultimul cuvânt în materie de modele hot
hatch şi a creat mica rachetă Renault Clio V6. Aşa cum îi spune şi
numele, acest model avea un motor V6 montat central în locul
banchetei şi propulsie, fiind o versiune hiperbolizată a lui
Renault 5 Turbo II. Au existat două versiuni de-a lungul anilor
Phase 1, construită în Suedia de TVVR, şi Phase 2 fabricată de
RenaultSport la Dieppe.
Pentru a putea
face puterii, Clio V6 a fost profund ranforsat fiind mai greu cu
300 kg, decât cel mai sportiv Clio la acea dată, ceea ce atenua
puţin avantajul hergheliei nărăvaşe din interior. De asemenea,
acest model nu era tocmai maşina de zi cu zi în oraş, având un
consum exorbitant, o direcţie grea, necesitând un diametru de
întoarcere de 13 metri, adică cât trei maşini puse cap la cap.
Adevărata faţă era însă scoasă la iveală pe circuit, unde oferea
senzaţii covârşitoare pentru un hatchback subcompact.
Avea totuşi un
număr de dotări care nu îl făceau auster, cum ar fi aer
condiţionat, faruri automate, senzori de ploaie şi CD Changer cu 6
incinte. Datorită designului dramatic este imposibil să nu îl
observi fiind foarte evazat şi având prize mari pe
lateral.