Ducând mai departe moştenirea
lui Renault 15 şi Renault 17, Renault Fuego a fost o
propunere îndrăzneaţă a vremii, diferenţiindu-se de orice alt coupe
în acea perioadă. Revoluţionar a fost spatele care a influenţat
modele premium care au urmat
şi silueta prelungita care genera un coeficient aerodinamic de
0,34, un record pentru Renault în acele vremuri.
Cu acest model
Renault a revenit la denumiri în locul combinaţiilor litere cifre
şi a avut o servodirecţie inovativă cu un cilindru
incorporat. Fuego, în bunul
spirit Renault, folosea subansamble de la modele deja lansate, cum
ar fi cadrul sedanului R18 sau suspensia lui R20.
În 1983 a fost
introdusă versiunea Turbo, care prelua motorul lui R18 Turbo putând
atinge 200 km/h şi 100 km/h
în mai puţin de 10 secunde. Modelul a fost scos de pe piaţă în
1985, iar în cei 5 ani de carieră acest model a fost comercializat
în 265.367 exemplare, o cifră mulţumitoare pentru un automobil cu
valenţe sportive.