Renault Modele legendare 1945 – 1970

Autor: Oraan Mărculescu 26 ian. 2010 Renault


Nu degeaba a numit Renault modelul apărut în 1956 Dauphine, tradus
aproximativ prin succesor, acest model fiind destinat să îi ia
locul lui Renault 4CV. Dar
nu ca înlocuitor în clasă, ci ca şi model care să continue succesul
global al lui 4CV. Modelul beneficia de toate noutăţile epocii în
materie de dotări, având scaune ajustabile, încălzire şi chiar
cutie automată.

Dinamic acest
model a reprezentat un progres, suspensia Aerostable, oferind o
ţinută mult îmbunătăţit faţă de modelele de până atunci. Motorul
amplasat posterior oferea un centru de greutate foarte jos, iar
designul ciudat, dar aerodinamic, asigura un consum foarte mic.
Personalitatea sportivă a acestui model nu a fost neglijată şi
acest model a participat la cele mai importante raliuri din acea
perioadă, Mille Miglia, Monte Carlo. În plus a existat şi o
versiune Gordini, care avea 36 CP şi performanţe
îmbunătăţite.

Dauphine a
marcat şi un moment în progresul tehnologic Renault, pentru acest
nou model fiind construită uzina Flins, o unitate foarte modernă.
Astfel la fiecare 25 de
secunde un automobil ieşea de pe linia de asamblare, iar la fiecare
28 de secunde un nou motor era produs. 43% din producţie a mers la
export, iar până în 1967 au fost produse
2.150.738.

Pagini: 1 2 3 4 5 6


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide