Alpine A106 a fost lăstarul din care a răsărit o dinastie despre
care toţi entuziaştii
raliurilor au auzit, Alpine. Unul dintre piloţii Renault la
acea vreme, Jean Rédelé, a dorit să creeze un model sport cu piese
existente . În acea perioadă Francezul concura pe un Renault 4CV
1063, cu care a câştigat şi Mille Miglia, dar considera 4CV un
model destul de greu pentru o maşină sport autentică, dorind ca pe
baza acestei platforme să elaboreze un coupe accesibil.
Astfel Rédelé
şi-a unit forţele cu fraţii Chappe, specializaţi în caroserii,
pentru a fabrica un înveliş din poliester pentru maşina sa.
Proiectul a fost un succes şi Renault a preluat ideea, în 1955
apărând primele trei exemplare, unul roşu, unul alb şi unul
albastru. Pilotul nu s-a limitat doar la caroserie ci a devzoltat
şi o cutie cu 5 viteze, oferită ca opţional, care costa însă cât
modelul Renault 4CV!
În scurt timp a
apărut şi versiunea Alpine A108, care avea trenul de rulare de la
Renault Dauphine, A106 şi A108 totalizând doar 300 de exemplare
produse, aceste Alpine fiind rarităţi râvnite de colecţionari. Cu
Alpine Renault a traversat una dintre cele mai faste perioade în
istoria sa în Motorsport.