În condiţiile în care Guvernul Francez a introdus în 1938 salariile
plătite, clasa muncitoarea avea nevoie de un automobil pe care să
îl folosească în concedii, spaţios, dar totodată ieftin şi
economic. Renault a venit
atunci pe piaţă cu Renault Juvaquatre, o maşină de familie, în două
sau patru uşi. Louis Renault a declarat în nenumărate rânduri
admiraţia pentru acest vehicul popular, expus la Salonul de la
Paris din 1937. Tehnic acest model avea suspensia faţă independentă
şi o caroserie unitară, fiind mai rigid, dar şi mai
confortabil.
Juvaquatre a
avut însă o existenţă foarte controversată, cu suişuri şi coborâşuri. Încă de la
lansare cei de la Opel au acuzat plagiatul lui Opel Olimpia şi nici
Louis Renault nu a ascuns faptul că a fost impresionat de Olimpia
la Salonul de Berlin din 1935. În plus cumpărătorii francezi nu au
fost satisfăcuţi de versiunea în două uşi, orientându-se
preponderent spre cea în patru uşi.
Cea mai grea
perioadă Renault a venit o dată cu Al Doilea Război Mondial, care a
întrerupt activitatea normală. În 1940 au fost construite astfel
doar 5 modele Juvaquatre, dar acest model a revenit după război,
sub forma unui vehicul comercial, foarte apreciat de lucrători
poştali şi micii comercianţi. Cariera lui Juvaquatre a durat chiar
până în 1960.