Istoria Renault: 1990 – 2009

Autor: Oraan Mărculescu 25 ian. 2010 Renault

2004
Designul Renault intră
într-o nouă eră, caracterizată de şarm şi fluiditate, evidenţiată
prin conceptele Wind şi Fluence. Apare modelul Logan, produs de
Dacia la Piteşt, fiind ieftin şi fiabil acest model se dovedeşte un
succes imediat.

2005
Renault mai câştigă un
campionat în Formula 1 atât la constructori, cât şi la piloţi prin
Fernando Alonso. Carlos Ghosn este numit preşedintele
Renault.

2006
Renault câştigă încă un
titlu consecutiv în Formula 1 tot prin Fernando Alonso. Spaniolul
s-a impus prin câştigarea a 8 curse din cele 18 ale
sezonului.

2007
Noile Renault Laguna şi
Twingo sunt prezentate, având linii mult mai dinamice decât
anterioarele modele.

2008
Renault Logan eco
termină pe locul secund în Challenge Bibendum in Shanghai, cu un
consum de 2,7 l la 100 km şi emisii de doar 71g
CO2
/km.
Renault prezintă conceptul Scenic ZEV H2, un model cu celule de
hidrogen. Noua generaţie Renault Megane este prezentată şi
conceptul Renault Z.E., care prefaţează viitoarele modele
electrice. este prezentat conceptul Sand
‘up Concept, primul concept desenat în afara Franţei

2009 – Noua generaţie Renault
Megane este introdusă. De asemenea, Renault Clio primeşte un amplu
facelift în spiritul fratelui mai mare. Modelul Logan este pentru
prima dată în istorie mai vândut pe pieţele din Germania şi Franţa,
decât în România. Echipa de F1 este implicată într-un amplu scandal
de non-combat între piloţi, în urma căruia Flavio Briatore este
exclus din lumea motorsportului. Renault anunţă modelul electric
Fluence, primul produs de serie propulsat de energie electrică din
istoria Renault. Marca Gordini este readusă la viaţă sub versiunea
Twingo RS Gordini.

1990 – Renault
introduce Clio, înlocuitorul lui Renault 5. Modelul este primit cu
entuziasm şi este numit Maşina Anului în Europa. Este prezentat
inovatorul concept roadster, Laguna. Renault începe colaborarea cu
Volvo.

1991
Renault anunţă conceptul
Scenic, care va prefaţa modelul de serie, care apare cinci ani mai
târziu. Renault introduce modelul Renault 19 Cabrio, primul
cabriolet al francezilor din 1968! Apare Alpine A630, un coupe cu
motor turbo de 250 CP şi ultimul model produce de
Alpine.

1992
Modelul Renault 4 iese
din scenă, după 31de ani de carieră şi 8.135.424 unităţi produse.
Este considerată una dintre cele mai populare maşini din toate
timpurile, după Ford T şi VW Beetle. Este introdus noul logo,
rombul pe care îl ştim şi astăzi. Louis Schweitzer este numit noul
Preşedinte şi CEO Renault în locul lui Raymond Haim
Levy.

1993 – Este
lansat modelul Renault Twingo, un automobil de clasă mică dar cu
spaţiu interior amplu. Williams Renault ia titlul pentru a doua
oară în Formula 1, cu Alain Prost la volan, care şi-a adjudecat al
patrulea trofeu din carieră. Volvo şi Renault anunţă că vor să
fuzioneze de la 1 Ianuarie 1994, dar suedezii se retrag în ultimul
moment.

1994
Renault investeşte un
miliard de euro în complexul Tehnocentre din Guyancourt, de lângă
Paris. Pe 13 Septembrie Guvernul francez anunţă privatizarea
parţială Renault.

Ayrton Senna Renault1995 – Pilotul Ayrton Senna moare într-un accident tragic la
Imola, aflându-se la bordul Williams-Renault. Marca Alpine este
închisă din motive de producţie insuficientă. Apare modelul Renault
Megane, bazat pe platforma Project 64, pe care au mai fost
dezvoltate încă 4 automobile. Renault prezintă tehnologia
centurilor de siguranţă pretensionate, denumită Programmed
Restraint System.

1996
Renault 5 este scos din
producţie, prilej pentru a lansa ediţia specială Bye Bye. Gama
Megane se extinde cu versiunile Cabrio, Sedan şi Scenic MPV.
Renault prezintă Fiftie, un concept care omagiază 50 de ani de la
apariţia lui 4CV.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide