1997
– Renault se retrage din
Formula 1, după ce a câştigat 6 titluri consecutive în Formula 1.
Renault organizează un mare experiment cu public, oferind
publicului spre testare 50 de modele Clio „Praxitele”
electrice.
1998
– Technocentre îşi
deschide porţile, având 410.000 metri pătraţi şi 12.000 de
angajaţi. În Brazilia este inaugurată uzina Ayrton Senna din
Curitiba. Renault aniversează centenarul printr-o amplă
manifestaţie în Paris.
1999
– Pe 27 Martie se semnează
Alianţa Renault-Nissan.
2000
– Renault preia Samsung
Motors, divizia coreeană de automobile. Renault lansează o nouă
identitate: „Renault créateur d‘automobiles”.
2001
– Apare Renault Avantime,
un model care era foarte similar cu conceputul iniţial. Modelul nu
are însă priză la public şi este retras în Mai 2003. Renault creşte
capitalul deţinut la Dacia la 92,7%.
2002 – Apare noul
Renault Megane, primul model construit pe o platforma comună
Renault-Nissan. Modelul se dovedeşte revoluţionar prin caroseria
avangardistă, fiind disponibil în 7 versiuni de caroserie. Renault
se întoarce în Formula 1 cu numele său.