Istoria Renault: 1898 – 1937

Autor: Oraan Mărculescu 25 ian. 2010 Renault

1906 Renault decide
să renunţe la manivela de pornire şi inventează un sistem pneumatic
care poate fi acţionat din poziţia şoferului. Confortul vehiculelor
este sporit prin introducerea arcurilor pe foi. Un nou logo este
adoptat, având un automobil încadrat într-o roată zimţată.

1907 – Este introdus
modelul Type AG, care devine un taxi foarte popular în multe
capitale europene. Renault se profilează şi pe motoare de
avion.

1908 – Louis Renault
cumpără şi partea fratelui său Fernand şi astfel ia naştere Société
des Automobile Louis Renault. Renault lansează primul model de lux,
Renault 50HP, care avea ca scop concurarea cu
Rolls-Royce.

1911 – Billancourt
deschide primele ateliere pentru fabricarea modelelor grele,
punându-se astfel bazele diviziei camioane de la
Renault.

1913 – Renault adoptă
electromotorul, acesta fiind alimentat de la o baterie. De
asemenea, se studiază posibilitatea introducerii becurilor
incandescente în locul lămpilor cu
gaz.

1914 – Începe Primul
Război Mondial şi Generalul Galliéni rechiziţionează 600 de taxi
din Paris pentru a transporta 6.000 de soldaţi pe front. Bătălia de
la Marne este astfel câştigată de francezi, cu ajutorul Renault.
Renault, la insistenţele Ministrului Apărării se implică în
producerea de camioane şi motoare de avion pentru
front.

1916 – Renault
construieşte primul său avion denumit AR sau „Avant
Renault”


1898
– Louis Renault, fiul unei familii bogate cu afaceri în comerţul
vestimentar, construieşte pentru uz personal un vehicul motorizat
de mici dimensiuni, dar cu o cutie revoluţionară cu trei trepte, pe
care l-a botezat Voiturette. În Ajun de Crăciun, Louis face un
pariu legat de urcare unei pante cu maşinuţa sa, îl câştigă
şi îşi impresionează prietenii prosperi
primind astfel primele 12 comenzi.

1899 – Fernand şi
Marcel, fraţii Renault hotărăsc să îşi deschidă primul atelier
pentru a construi maşini şi îl cooptează pe Louis ca designer şi
constructor. 71 de maşini sunt construite, toate având ca punct de
pornire Voiturette-ul revoluţionar. Louis patentează cutia de
viteze Type A, cu trei viteze de mers înainte şi una pentru mersul
înapoi. Tot în acel an, Louis şi Marcel aduc primele succese pentru
Renault în motorsport.

1900
– Renault diversifică gama, fiind
introduse modelele Type B şi Type C, ultimul fiind primul vehicul
comercial produs de Renault. Este introdus primul logo, care figura
iniţialele celor trei fraţi.

1901 – În premieră
are loc Salonul Auto de la Paris. Fraţii Renault au un succes
răsunător şi vând integral producţia pentru anul următor, luând
comenzi chiar şi pentru 1903.

1902 – Marcel Renault câştigă în cursa Paris – Viena, la
bordul unui model de curse Type K, care avea un motor de 24 CP.
Viteza medie înregistrată în cursă a fost de 60 km/h, fapt care
aduce notorietate fraţilor Renault în întreaga Europa. Tot în acel
an Louis patentează primul motor cu compresor.

1903 – Marcel Renault
moare în timpul cursei Paris – Madrid. Din acel moment fraţii
Renault renunţă la raliuri, fiind aduşi doar piloţi din afara
companiei. În acelaşi an, un model Renault cu un motor cu 6
cilindri străbate 9.000 km.

1904
– Renault inventează prima aprindere
pe bază de bujii, sistem care duce la dezvoltarea primelor bujii
interschimbabile.

1905 – Renault începe
producţia în masă de automobile, prima comandă fiind de 250 de
unităţi, din partea Companiei Franceze de Taxiuri.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide