Am sa incep prin a spune ca sunt dezamagit de M3 pentru
motive pertinente pe care am sa vi le enumar in cele ce urmeaza;din
2004 am avut M2 privilege,motorizare 1,5 cu 82 cp-masina pe care am
vandut-o in urma cu 2 luni la vreo 100 mii km-in toata aceasta
perioada in afara faptului ca am schimbat de 2 ori capete
bara+bielete,iar la 60 mii kitul de distributie,insa nimic
altceva,nu am avut nicio alta problema cu ea decat „cea a
consumului mic de motorina” ,ultima data
in vacanta pina in Grecia am ajuns la valoarea medie de 3,9 l/100km
in limita de viteaza de 120 km/h insa de cateva ori si cu
accelerari de pina la 160.
Deci M2 o masina cu dotari foarte bune intr-un pret inferior
pietei raportat la aceste dotari,futuristica,fiabila ,comoda la
drumuri lungi,si ca sa numai zic de spatiul generos atat in
interior cat si pe cel al portbagajului.
Acum fiind din august si posesorul unui M3 ,1,5-105 cp,
rodajul l-am facut in vara in vest, in conditiile producatorului
,insa odata cu venirea iernii si pe la 4 mii de km a aparut o
problema pe care poate nu as fi sesizat-o prin lipsa unei
comparatii-am sesizat un zgomot in compartimentul motor iar
ulterior la prima pornire la rece fum albastru cu miros de ulei
,care dispare cand se incalzeste motorul-insa stiind ca nu este
normal am inceput periplul pe la service-uri am schimbat chiar 2
pina acum ,rezultatul nicio remediere a problemei.
Am avut masina tinuta pe tester o zi intreaga,nimeni nu iti
spune nimic,toata lumea da din umeri,a trebuit sa intreb mecanici
din alte parti sa consult internetul,am fost insistent si rabdator
cu cei de la Renault insa ultimul raspuns pe care l-am primit a
fost ca trebuie aplicat IT???-insa trebuie sa astept sa vine un cd
de la Bucuresti.Ma intreb retoric la ce naiba am garantie de 4
ani.
In plus de lipsa de profesionalism a service-urilor care cam
suna a bataie de joc pe seama cumparatorilor,M3 mai are si
urmatoarele inconveniente:
-zgomot ambreiaj-din cauza arcului,
-scaunul putin incomod+frana de mana putin apropiata de el insa nu
incomodeaza
-ramele argintii ale aeratoarelor laterale se refelcta perfect in
oglinzile laterale-in special vara total deranjant,
-spatiul destul de mic in spate,
-asamblata cu deficiente nu se pastreaza distantele la hayon
stg-dreapta,aripi ,usi,la fel si in interior la aparatorile
laterale la stalpii din fata si a bordului fata de acestia si
parbriz’
-consumul cel putin la 6 mii de km cat are acum cel mediu a ajuns
si la valori de 13%-in conditii de condus normal
-insonorizarea motorului slaba.
-garda la sol mai mica decat M2,
-lipsa spatiului de depozitare din usi.
In concluzie toate acestea nu prea compenseaza cu aspectul incisiv
al masinii,a stabilitatii si asezarii poate la fel de bune ca la
M2,cu bordul destul de aspectuos si armonios asezat,facilitatiile
de maini libere,bluetooth car kit, si poate cel mai important chiar
si in conditiile in care vanzariile sunt marunte-personalul ce
deserveste marca Renault este pe departe a fi unul de
profesionisti-poate oare vor trebuie sa cada si service-urile sa
fie dati afara si apoi sa se inceapa cu oameni devotati si
constiinciosi?sa stie ca ,clientul e stapanul nostru si ca sunt
platiti de noi ,cumparatorii acestor masini.Am sa ajung si prin
Austria ,Germania am sa va tin la curent cum vor decurge lucrurile
si pe acolo.
Forumul Renault
România se bucură deja de o comunitate semnificativă a
posesorilor de Megane 3. Ce părere au aceştia despre maşinile pe
care le conduc vedem în rândurile de mai jos. Voi ce părere aveţi
despre Renault Megane 3?
Megane-ul 3 e a doua masina pe care o am de la Renault si a
3-a masina pe care o am in uz personal de cand am carnet, de mai
bine de 7 ani. Prima masina a fost Matizul (pe care acum il
foloseste tatal meu), pe care l-am folost 50 de mii de km, apoi
Clio, pe care l-am vandut acum o saptamana la 75000 de km, si acum
Megane-ul, cu care am 4500 de km in 2 luni si o saptamana,
kilometri majoritari extraurban, unde se simte masina asta cel mai
bine. Masina e Megane 3, 5 usi, echiparea Dynamique, 1.6 16V 110
CP, albastru spuma.
Cand am vrut sa-mi schimb masina, eram chitit pe Clio 3, dar
dealerul mi-a propus mai multe variante, din care mi-a demonstrat
ca e mai bun Megane-ul pentru banii dati. A trebuit sa ma ia la un
drive-test de vreo 60-70 de km in extraurban unde am vazut ce poate
masina si m-a lasat cu un ditamai zambet pe buze ce a persistat tot
restul zilei. Comparativ cu Megane 2, se vede ca s-au folosit
materiale mult mai bune la interior, ce probabil nu se vor degrada
asa usor.
Motorul nu este o revelatie ca si performante, aici isi
spune cuvantul si clapeta de acceleratie electrica, motorul avand
ceva lag cand pleci de pe loc, insa te obisnuiesti cu asta. In
rest, daca stii sa tragi de motor si sa nu stai tot timpul cu ochii
in indicatorul de consum mediu si instantaneu, vei fi foarte
multumit de el. Ca si consum, e ok, desi romanii ar putea sa-l
considere destul de gurmand. Nu am apucat inca sa-i fac un consum
corect, deoarece am luat masina in noiembrie si am mers destul de
mult in conditii de iarna, cu anvelope de iarna, pe drumuri cu
aderenta precara si eventual pline de zapada.
Ca idee, la drum curat, pe cruise cu 100 la ora, la drum
drept, media este de 7%. Astept sa mai scada cat de cat cand se va
mai incalzi afara si ma voi intoarce la incaltarile de vara. In
urban nu stiu cat consuma, in trafic de Galati probabil ia 10,
maxim 11%, daca nu chiar si 9% daca nu ma dau la ea.
Motorul insa e usor invechit ca si conceptie, are deja 10 ani de
cand e aparut pe piata, era de dorit de acum un motor de conceptie
total noua care sa se muleze pe noile norme de depoluare impuse. El
a fost conceput pentru normele euro 3 probabil, si, ca sa il duci
la norme de depoluare suplimentare, trebuie sa-i „strangi surubul”,
adica sa-l faci mai lenes, avand drept consecinte cresterea
consumului.
Un avantaj al acestei vechimi ar fi fiabilitatea dovedita,
atata timp cat ii vei da ulei Elf 5w40 si ii vei schimba
consumabilele la timp, 300 de mii de km minim nu vei avea treaba cu
el, e un motor de care iti poti bate joc de el cum vrei.
In zilele cu zapezi, ca sa ies din parcare, trebuia sa fac balans
la masina. Balansul il faceam turand motorul in 6000 de ture, asta
cu motorul rece, bine, il lasam totusi sa ii ajunga uleiul in toate
maruntaiele. Sper ca, atata timp cat voi avea aceasta masina, vreo
4-5 ani probabil si maxim 100 de mii de km, sa nu am probleme cu
ea. Bine ca am si garantie 4 ani la ea.
Ce imi place mult la aceasta masina e tinuta de drum excelenta,
cand am condus-o prima data am avut senzatia ca sunt pe o placa de
plumb cu roti, este probabil o masina extrem de greu de rasturnat.
In plus, la drum lung e foarte confortabila si usor de condus,
rivalizeaza foarte bine cu masini de dimensiuni mai mari, poti
aduna lejer sute de kilometri in extraurban fara sa
obosesti.
Ca si plusuri, mai trec sistemul ESP, care, in combinatie cu
anvelopele de iarna BFGoodrich g-force winter, fac masina
imbatabila in conditii de aderenta precara. Practic am facut ture
de poligon pe zapada batatorita fara sa ating frana, ESP-ul
ocupandu-se de asta, eu doar trebuia sa am grija sa conduc masina
ca si cum as fi fost pe asfalt. In plus, controlul tractiunii m-a
ajutat foarte mult la urcarea rampelor inghetate sau inzapezite,
nelasand rotile masinii sa se invarta in gol. Ca idee, ESP-ul nu se
poate decupla, cel mult se poate decupla controlul tractiunii,
pentru a putea imprima balans masinii cand se doreste iesirea din
nameti. Controlul tractiunii se reinitializeaza imediat ce masina
depaseste 40 km/h.
Urmatoarea masina va avea si ea ESP, in conditii de aderenta
precara e aur curat. La manevrele pe care le-am facut cu masina si
ESP-ul m-a reasezat pe traiectorie, fara el ieseam demult in decor.
Ca si minusuri, trec aici garda la sol joasa pentru drumurile
noastre, si scutul de plastic, facut dintr-un plastic foarte
subtire si rigid, practic l-am cules in cioburi din zapada, cedand
la fiecare bulgare de gheata pe care l-am luat pe sub masina. Acum
nu il mai am deloc, trebuie cat mai repede sa imi gasesc un scut
metalic, din pacate nu se fabrica pentru Megane 3.
Alt minus ar mai fi deflectoarele de aer din fata rotilor
fata, ce s-au facut praf si pulbere la zapezi, acum eu nu le mai am
deloc si nici nu ma grabesc sa arunc banii pe altele. In plus,
datorita garzii la sol joase, poti ramane destul de usor suspendat
cu masina pe zapada, fiind apoi nevoit sa muncesti destul de mult
ca sa o faci sa mearga din nou. A se nota ca eu nu mi-am luat
aceasta masina ca sa ma duc la vanatoare si pescuit cu ea (pentru
asa ceva am Matizul, in 2000 ron gasesc alta masina donatoare de
piese daca e nevoie), ci cu gandul de a o folos numai „de curat”,
asa ca ma asteptam sa reziste la zapada.
La interior, apreciez scaunele confortabile, excelente pentru drum
lung, si usurinta cu care actionezi toate comenzile, chiar mai bine
decat de la concurenti cu traditie si pretentii. Materialele din
interior sunt de foarte buna calitate. Un minus ar fi locasul
scrumierei, ce face imposibila utilizarea portului USB al
sistemului audio atata timp cat e scumiera acolo. Sincer nu pot sa
concep cum a trecut aceasta scapare de CTC-ul designerilor. Bine ca
nu fumez.
Sistemul Arkamys cu Bluetooth, USB, line-in si
satelit de comanda e un sistem foarte bun, dar penalizat insa de
lipsa profunzimii bass-ului, o scapare cam mare dupa parerea mea.
Pana si la Clio cu sistemul original bass-ul era mai puternic si
mai clar. Noroc ca ascult mai mult rock alternativ si muzica
comerciala, daca eram fan niggers hip-hop imi blestemam
zilele.
Spatiul in spate este penalizat de lipsa locului pentru
picioare si, pentru a 5-a persoana de prelungirea cotierei insa,
daca cei de pe locurile din fata nu sunt foarte inalti sau
supraponderali, nu e mare problema. Eu unul nu mi-am luat masina sa
stau in spate, asa ca nu ma intereseaza.
Portbagajul este foarte incapator pentru clasa sa si poate fi
extins foarte bine daca se rabate bancheta, fractionabila si ea
1/3, 2/3. Aici multa lume nu pricepe aceste avantaje si considera
hatch-urile lipsite de portbagaj, cand e de fapt invers.