Ca si posesor de Megane Sedan, eram obisnuit cu dotarile de
confort de la Renault, de genul senzor de ploaie, de lumina,
oglinzile electrice, etc. A fost o surpriza pentru mine insa
confortul interior si calitatea finisarilor, net superioare
Megane-ului. Bordul este realizat dintr-un material moale la
atingere si senzatia ocupantilor locurilor din fata este ca masina
te ia in brate. La asta ajuta si scaunele fata bine profilate, cu
suport lateral. Ce m-a surprins neplacut a fost lipsa spatiilor de
depozitare de la Megane. Cotiera este cam de doua ori mai mica,
torpedoul la fel, nu exista buzunarele suplimentare din usile fata,
nici spatiile de depozitare de sub locurile fata.
Am venit de la un motor pe benzina, sunt si am fost fan al
motoarelor pe benzina, insa in cazul de fata am ales un motor
diesel, pentru ca Renault nu are in oferta nici un motor pe benzina
pe gustul meu (ceva de genul TSI de la VW). Surpriza a fost totala,
mai ales dupa ce am condus diesel-urile de la Mazda (de provenienta
Ford) si Skoda (de provenienta VW). Pe scurt, antifonarea este
excelenta, iar vibratiile transmise sunt cvasiinexistente. La
ralanti se aude un sunet discret, tipic dieselului, insa deja de la
30-40 km/h in sus, sunetul datorat rularii pe asfalt incepe sa-l
estompeze pe cel al motorului. Reprizele sunt excelente atat timp
cat se respecta o regula simpla: la orice urcare in treapta,
turatia trebuie pastrata peste 2.000 rpm. Pana la 2.000 rpm,
motorul trage bine, insa de la 2.000 rpm in sus, masina te baga pur
si simplu in scaun.
Fiind deocamdata in rodaj, am menajat motorul, asa ca nu am depasit
2.500 rpm decat accidental, o data sau de doua ori. In treapta a
6-a, la 2.500 rpm, viteza atinsa este de 134-135 km/h, la un consum
instantaneu de 6,2 l/100 km. Am parcurs A2 (pana la Slobozia) cu un
consum mediu de 6,5 l/100 km, conducand in cea mai mare parte cu
cruise-control setat pe 132 km/h. In regim urban nu am inca cifre
legate de consum, insa in extraurban, pe o distanta de aproximativ
700 km, am avut un consum de 6,6 l/100 km, la o viteza medie de 58
km/h, drum care a inclus si vreo 200km de drum de munte
(serpentine). Ma astept ca la iesirea din rodaj, consumul sa mai
scada putin.
Trapa panoramica este de exceptie, chiar si cu ea inchisa.
Luminozitatea din interior este mult sporita, iar pasagerii din
spate pot si ei sa admire cerul (doar trapa din fata se deschide).
De la viteza de aprox. 50km/h, zgomotul aerodinamic cauzat de trapa
deschisa incepe sa devina sesizabil. Mi-a placut plasa antiinsecte
care se ridica automat pentru 3-4 cm in momentul deschiderii
trapei. Nu mi-a placut faptul ca nu pot actiona comenzile trapei cu
motorul oprit.
Am avut un singur drum pe timp de noapte, moment in care am putut
sa admir eficienta farurilor bi-Xenon cu orientare automata in
functie de unghiul de bracaj. Practic, in curbe este iluminata
intotdeauna soseaua.
Un alt „feature” de care m-am indragostit este cardul „Maini
libere”. Este de ajuns sa am cardul in buzunar pentru a putea
inchide/deschide automat usile si pentru a porni/opri motorul. In
momentul in care te indepartezi la mai mult de 2-3 metri de masina,
aceasta se inchide automat, iar oglinzile laterale se pliaza. La
apropierea de masina, este de ajuns sa se puna mana pe manerul
usilor, pentru ca aceasta sa se descuie. Orice actionare a
telecomenzii duce la dezactivarea sistemului „Maini libere” pana la
pornirea/oprirea motorului.
Vizibilitatea in spate este destul de slaba, fapt cauzat in
principal de unghiul mare de inclinare a lunetei. Aici se justifica
din plin senzorii de parcare, pe care ii recomand ca fiind necesari
in cazul unei Laguna III.
Satisfacţia adusă de Renault Laguna 3 posesorilor de pe
Forum Renault
România a fost atât de mare încât aceştia au fost darnici în
descrieri. Tu ce părere ai despre Renault Laguna 3?
Exemplarul asta a fost produs in 2008 si pentru ca timp de
10-12 luni nimeni nu a cumparat-o acum am pus eu mana pe ea cu o
reducere „de criza”, la pretul de 20.300 EUR DDP. Este cea mai
confortabila si dotata masina pe care puteam sa mi-o permit in
bugetul alocat, si nu-mi pare rau deloc de decizie.
Interiorul este de mare efect. Nici nu stiu de unde sa
incep, pentru ca totul este la superlativ. Spatiul este mai mare ca
la Megane, iar modul de amplasare a consolei centrale da un aer de
spatiu fantastic. Cotiera inalta si zona centrala fara frana de
parcare sunt foarte elegante, volanul si ceasurile de bord
amplasate exact asa cum trebuie, iar butoanele centrale desi sunt
multe sunt foarte bine plasate si aranjate de nu incomodeaza vreun
pic. Scaunele reglabile electric sunt foarte utile, iar despre
incalzirea din scaun n-am cuvinte, mai ales ca in primele zile a
fost foarte frig si pe mine la lua cu caldura de la sale.Trapa este
de un mare efect, nu am mai vazut asa multa lumina intr-o masina,
indiferent daca este zi sau noapte. In spate pasagerii uzuali au
confirmat ca e spatiu ca-ntr-o garsoniera, datorita banchetei mai
adanci, a masinii mai late si a spatiului pentru picioare ceva mai
mare ca-n Megane.
Exteriorul este… discutabil. Masina are un design modern,
insa nu pot spune ca imi place la fel de mult ca un Citroen C5 sau
un Passat CC. Culoarea alba credeam initial ca va fi un compromis,
insa e foarte adevarat ca pe Laguna 3 arata foarte bine, da
impresia de culoare metalizata. Masina arata cel mai bin ame seara,
unde luminile strazii (acolo unde le gasim prin Bucuresti) o fac
mai „enigmatica”.
Cutia automata a fost cea mai mare noutate pentru mine, si
inca ma acomodez cu ea. In modul automat masina se comporta ca o
limuzina, motorul nefacandu-si auzita prezenta, insa nici nu prea
simti ca sunt mereu la indemana 150 caluti. Pe modul manual insa la
orice apasare mai ferma a acceleratiei sentimentul de putere si
viteza revine spectaculos, facand drumul mai frumos.
Consumul e momentan mare, insa de cand am trecut pe Efix
diesel de care bag si la Megane si consumul a scazut cu 2%. Dupa
primul plin a fost 10.7%, insa deja dupa 50km la al doilea a mers
in 8.1 – 8.4%.
Plusuri pana acum:
– sistemul de „Maini Libere”. Si sistemul de la Megane cu cartela
si buton de Start/Stop era cool, insa Laguna asta e din alta lume.
Doar trebuie sa port cardul la mine (in geaca, in geanta, etc) si
masina se descuie cand deschid usa, porneste/opreste motorul si ce
e cel mai fain se si blocheaza atunci cand plec cu cardul de langa
ea.
– farurile. Lumina data de xenon e una foarte clara, insa farurile
auto-adaptive la curbe sunt o minunatie. Pe stradutele unde stau eu
se vede foarte bine seara cum la miscarea volanului se schimba si
directia luminii, facand curba mult mai usor de abordat.
– trapa si luminozitatea din masina. Diferenta fata de o masina
fara trapa este evidenta. Cel mai fain se vede in spate acolo unde
de obicei e mai intunecat, iar in Laguna asta poti sta sa faci si
plaja
Minusuri: Acum ca am laudat-o cat 3 vanzatori la un loc, hai
sa va zic si ce am gasit ori ciudat ori inferior Megane-ului:
– geamurile electrice[/font] nu merg decat cu motorul pornit. Nu
m-am prins inca daca e bug sau feature, insa ma obisnuisem ca daca
am oprit motorul sa pot da geamul jos, sau sa pot sta in masina cu
motorul oprit si sa pot umbla la geamuri. O sa mai studiez
problema…
– spatiile de depozitare sunt mici. In Laguna nu ai unde sa lasi la
indemana un telefon, actele, 5 CDuri si o punga de crantzanele.
Spatiul din usi e destul de incomod de folosit, cotiera centrala
ajunge doar pentru 7 CDuri, iar in spatiul din scrumiera nu intra
decat bonurile de motorina. Comparand cu cotiera dubla, spatiile de
depozitare din bord, din usi si din podea de la Megane, Laguna iese
clar pe locul 2.
– pielea de pe lateralele scaunelor este „ecologica”. La Megane
Privilege e acelasi material si tine bine, asa ca sper de bine la
de la Laguna. Mijlocul scaunelor e din piele perforata, diferenta
clara. Putea Renault sa mentioneze „piele ecologica”…