Noul model se adresează celor care practică zilnic un stil de condus sportiv, dar pentru care costurile de intreţinere sunt importante. Din punct de vedere statistic, posesorii de maşini sport diesel tind să circule mai mult decât cei cu motoare pe benzină, iar în acest sens Renault se poate lăuda cu un consum mediu al noului model de 6,5 litri la suta de km. Evident, în condiţii de condus agresiv, acesta creşte foarte mult.
Bazându-se pe şasiul dezvoltat iniţial pentru versiunea 2.0 T, Megane RS dCi se diferenţiază la exterior de aceasta doar prin intermediul spoilerului spate uşor schimbat. Aspectul exterior a rămas la fel de agresiv, valabil în ambele versiuni de caroserie, atât cu 3 uşi, cât şi cu 5. Standard noul model vine încălţat cu pneuri Continental Sport Contact 2 de 225/45 şi jante de 17 inch, însă opţional se poate opta pentru versiunea cu jante de 18 inch, pentru un plus de agilitate şi atracţie vizuală.
În interior, singurul lucru care trădează combustibilul folosit pentru punerea în mişcare a noului bolid este turometrul, cu linia roşie începând de la 5.000 rpm. În rest, aceleaşi detalii regăsite şi pe modelul original, inserţiile de aluminiu şi scaunele sport fiind standard.
Motorul folosit este ultima creaţie Renault în materie de propulsoare diesel, dezvoltând din doar 2,0 litri o putere de 175 CP şi un cuplu 360 Nm ,constant pe o gamă largă de turaţii. Datorită turbinei cu geometrie variabilă şi a injectoarelor piezo-electrice capabile de până la 5 injecţii pe ciclu, consumul mediu este de 6,5 l/100km, care, combinat cu rezervorul de 60 de litri, promite o autonomie foarte mare, un aspect psihologic pozitiv destul de important.
Partea tehnică a fost modificată, mai ales în partea frontală, pentru a face faţă noului motor, cu o distribuţie a greutăţii uşor schimbată. Opţional se poate comanda şi un sasiu "CUP", ce vine cu o suspensie mai rigidă, posibilitatea decuplării ESP-ului, jante de 18 inch şi oglinzi exterioare vopsite în antracit. Rămâne de văzut dacă Renault va decide să lanseze o versiune specială asemănătoare lui R26, care să fie dotată cu un diferenţial cu alunecare limitată, un dispozitiv aproape obligatoriu pentru o maşină sport cu un asemenea cuplu motor.
Producţia noului model se va realiza la Dieppe, alături de celelalte modele sport ale constructorului francez. Vânzările au început în Europa de Vest în această lună, planurile pentru România fiind din păcate necunoscute.