În clasa mică există deja un curent al maşinilor cu look de crossover (de exemplu VW CrossPolo sau Citroen C3 XTR), dar există şi mini-SUV-uri, de genul Fiat Sedici / Suzuki SX4, care utilizează platformă tehnică de clasă mică.
Luând aceste exemple, Dacia ar putea realiza un mini-SUV de oraş, bazat pe modelul Logan hatchback (tizul lui Renault Sandero), automobil ale cărui costuri de producţie ar fi destul de reduse, chiar dacă ar beneficia de tracţiune 4×4 simplistă. Având în vedere că. recent, oficialii au declarat că Dacia hatchback nu va fi mai ieftin decât Logan Sedan, este de aşteptat ca o versiune în stil SUV a siamezului lui Renault Sandero să fie mai scumpă cu 1.500-2.000 euro pentru varianta cu tracţiune faţă, respectiv cu 2.000-3.500 euro pentru varianta 4×4.
Ca rezultat, mini-SUV-ul Dacia bazat pe Sandero ar putea avea preţuri de pornire de cel puţin 9.000 euro, dacă luăm în calcul varianta cu tracţiune faţă, cu motor de 1,6 litri şi 90 CP, în timp ce motorizarea 1,5 dCi de 85 CP, combinată cu tracţiunea integrală, ar depăşi 13.000 euro.
Totuşi, există câteva contraargumente puternice relativ la ipoteza lui Renault Sandero ca bază de plecare pentru Dacia SUV:
– caracterul practic ar fi mult mai redus decât în cazul unui crossover Dacia bazat pe Logan MCV, iar diferenţa de preţ ar fi foarte mică, un potenţial client fiind tentat să plătească o diferenţă modică pentru mult mai mult spaţiu
– modelele pseudo-SUV, de genul VW CrossPolo sau Citroen C3 XTR, au vânzări extrem de reduse la noi – sunt percepute mai mult ca maşini de nişă life-style, în timp ce Sandero este un model ieftin
– nici mini-SUV-urile Fiat Sedici sau Suzuki SX4 nu stau foarte bine, având cifre de vânzări foarte modeste comparativ cu SUV-urile compacte – preţurile lor sunt foarte apropiate de Hyundai Tucson, cel mai vândut SUV în România în 2007
– nu în ultimul rând, oficialii au declarat că noul SUV Dacia se doreşte un concurent serios pentru modele similare coreene, faţă de care va fi mai ieftin cu câteva mii de euro – modelele vizate ar fi, în primul rând, Hyundai Tucson şi KIA Sportage, faţă de care un Sandero crossover ar avea multe dezavantaje practice
Deocamdată, prioritar pentru Dacia este promovarea noului Logan hatchback, bazat pe Renault Sandero, model ce va fi lansat oficial la Salonul Auto Geneva 2008. Astfel că în urrmătoarele luni informaţii oficiale noi despre SUV-ul Dacia nu este de aşteptat să apară. Ceea ce va face cu atât mai interesantă "goana" după orice fel de date legate de acest subiect.