Opel Insignia câştigă la mustaţă ediţia "Car of the Year 2009", la un singur punct diferenţă faţă de Ford Fiesta, ocupanta locului secund. Nu este prima dată când asistăm la o situaţie atât de strânsă: în 2001, culmea, tot Ford a pierdut la mustaţă titlul în favoarea proaspetei Alfa Romeo 147, care, cu 238 de puncte, a depăşit cu un punct Mondeo.
Revenind la Opel, constructorul din Russelsheim se poate mândri cu cel de-al treilea trofeu câştigat în istoria de 45 de ani a competiţiei jurnalistice auto europene, după Opel Kadett în 1985 şi prima generaţie a lui Opel Omega, în 1987.
După 20 de ani, înlocuitorul berlinei medii Vectra şi a berlinei de clasă mare Omega reuşeşte din nou să convingă jurnaliştii europeni, aşa încât Opel Insignia păşeşte cu dreptul în 2009 – ştiut fiind că, de câţiva ani încoace, trofeul "Car of the Year" a devenit bastonul de mareşal care contează destul de mult la viitorul succesul comercial al unei maşini.
Ford, chiar dacă acum trebuie să se mulţumească doar cu poziţia a doua, este un obişnuit al podiumului "Car of the Year", având la activ nu mai puţin de cinci titluri (ultimul obţinut în 2007, cu ineditul monovolum sportiv Ford S-Max).
În plus, dacă punem la socoteală şi Mazda, marcă din portofoliul concernului Ford, ajungem la concluzia că în ultimii 10 ani, de când prima generaţie Ford Focus a câştigat "Car of the Year 1999", concernul cu sigla albastră ovală a avut câte un reprezentant pe podium aproape în fiecare an:
Prin comparaţie, Opel se poate lăuda, în aceeaşi perioadă, cu mai puţine reuşite:
Aşa încât pentru Ford nu este neapărat o dramă că a fost atât de aproape de prima poziţie, deoarece, în toată istoria "Car of the Year" stă mai bine decât Opel ca prezenţă pe podium, făcând figuraţie în 15 ani, faţă de numai 12 în cazul lui Opel. Unde mai pui că, încă din 1965, Ford a câştigat locul al III-lea cu miticul Ford Mustang, în timp ce Opel a apărut pe podium de-abia în 1980, cu Opel Kadett pe a doua poziţie.
În ce priveşte Opel, Insignia este, într-adevăr, un mare pas înainte în filosofia mărcii şi este de aşteptat să facă ravagii în segmentul berlinelor medii, chiar şi fără aportul acestui valoros trofeu.
Dar cât de corectă este a treia poziţie a "Car of the Year 2009"?