La 14 ani de la prima apariţie, Monsterul din Borgo Panigale este încă unul dintre cele mai iubite nakeduri, însă acest lucru nu se reflectă şi în statisticile de vânzări. Numeroasele retuşuri au menţinut nakedul italian pe linia de plutire, dar pentru a se putea lupta cu best-sellerele Suzuki GSR, Honda Hornet şi Yamaha FZ6 sau cu încă tânărul Suzuki SV650 era nevoie de mai mult decât un facelift.
Presa prezentă la Milano aştepta dezvelirea unui nou Monster însă putem spune că puţini erau cei care se aşteptau la o schimbare de aşa proporţii. Practic, noul Monster păstrează de la predecesorul său doar motorul şi conceptul, în rest, de la frânele roţii faţă şi până la bascula din aluminiu totul este nou. Cadrul renunţă la conceptul clasic în favoarea unei construcţii mixte din oţel tubular şi aliaj de aluminiu, asemănătoare cu cea folosită de Aprilia la Shiver însă duce ideea minimalismului şi mai departe.
Aparent, noul Monster împrumută tehnologiile testate de Capirossi şi Stoner în MotoGP dar la un nivel accesibil publicului larg. Bascula masivă din aluminiu este racordată direct la un amortizor reglabil în pretensionare, Ducati renunţând la sistemul de angrenare cu pârghie care permitea reglarea înălţimii spatelui. Sistemul de frânare a beneficiat de un upgrade important prin montarea unor etriere radiale în locul etrierelor flotante cu două pistoane. Aspectul muscular pare împrumutat de la Moto Morini 9 ½, condimentat cu agresivitatea unui MV Agusta Brutale. Poziţia de pilotaj pare ceva mai sportivă decât cea de la vechiul Monster cu un ghidon coborât şi scăriţe mai înalte, însă în lipsa unui comunicat de presă acestea rămân doar aprecieri subiective.
Cu un design mult mai agresiv dar care nu alterează spiritul modelului iniţial, noul Ducati Monster emite pretenţii la supremaţia categoriei naked. În lipsa unor cifre oficiale în dreptul caracteristicilor tehnice, nu ne putem pronunţa pe baza designului, asupra şanselor noului entry-level Ducati, dar dacă acestea vor fi pe măsura aspectului, am putea asista la o creştere a vânzărilor, cel puţin în peninsulă. Asta dacă preţul va rămâne unul competitiv şi Ducati nu va intra în liga motocicletelor pentru care e nevoie de o investiţie cu mai mult de patru cifre.