Povestea lui Michael Schumacher (P)
Născut pe 3 ianuarie 1969, Michael Schumacher a fost unul dintre cei mai mari piloți de Formula 1 din istoria acestui sport și cu siguranță a inspirat mulți dintre tinerii pe care îi vedem astăzi pe circuit.
Are 7 titluri de Campion Mondial în Formula 1, la egalitate cu Lewis Hamilton, are cele mai multe victorii pe circuit (91), cele mai multe pole positions (68), dar și cele mai multe finish-uri pe podium (155).
Merită deci să afli mai multe detalii despre viața și cariera acestui campion și tocmai asta îți voi prezenta în rândurile ce urmează.
Anii timpurii și copilăria
Pe când Michael avea doar 4 ani, tatăl lui i-a modificat un kart mic cu pedale, adăugând un motoraș de mici dimensiuni. Mai târziu, părinții l-au dus la un circuit de karting, unde Michael a devenit cel mai tânar membru al acelui club.
La vârsta de doar 6 ani, Schumacher câștigă deja un prim titlu pe circuitul de karting. Pentru a avea o licență de karting în Germania, vârsta minimă era de 14 ani, însă Michael s-a mutat în Luxemburg și și-a luat licența acolo la 12 ani.
Ulterior și-a făcut un adevărat nume în sportul din Germania, câștigând multiple curse de karting la nivel semi-profesionist și profesionist.
Debutul în cursele de viteză
În anul 1989, Schumacher semnează cu WTS, o echipă de Formula 3. A câștigat ediția din anul 1990 destul de lejer și în același an a câștigat și ediția Macau Grand Prix.
Tot în 1990, neamțul se alătură clubului de juniori a celor de la Mercedes-Benz, echipă care căuta tinere talente pentru Formula 1, o competiție pe care poți paria acum la toate agențiile de pariuri online.
În cursa de mașini sport din 1990, Schumacher a ieșit campion, ceea ce a întărit convingerea grupului Mercedes-Benz că este un pilot cu potențial uriaș.
Cu toate acestea, debutul în Formula 1 l-a avut sub conducerea echipei Jordan-Ford la Grand Prix-ul Belgian, înlocuindu-l pe Bertrand Gachot care fusese arestat.
În sesiunea de calificări, Michael a terminat pe 7, conducând o mașină nouă pe un circuit pe care nu îl mai testase.
Primele trofee
În anul 1992, Schumacher reușește să câștige primul titlu la Marele Premiu al Belgiei, pe un circuit complicat și pe un carosabil umed. Germanul își amintea în 2023 de acea victorie, afirmând că a fost de departe cursa lui preferată.
În 1992 și 1993, după reușita din Belgia, Schumacher câștigă o singură cursă, Marele Premiu al Portugaliei, când îl invinge pe Prost, însă mai are alte 8 finish-uri pe podium în tot acest timp.
În anul 1994, Schumacher câștigă primul titlu de Campion Mondial. Victoria este cu atât mai importantă cu cât Michael pilota un Benetton B194, considerată ulterior cea mai slabă mașină din punct de vedere tehnic care a reușit să câștige Formula 1.
Cu toate acestea, talentul pur al lui Michael l-a ajutat să câștige 6 din primele 7 curse, incluzând și Marele Premiu al Braziliei.
Un an mai târziu, neamțul reușește să-și apere trofeul de Campion Mondial, pilotând tot pentru Benetton. Se spunea la acea vreme că Benetton are cei mai buni piloți dar cele mai slabe mașini.
Perioada Ferrari (1996-2006)
În anul 1996, Ferrari anunță mutarea șoc și semnează cu Schumacher. Salariul pilotului german avea să fie de 60 de milioane de dolari pentru două sezoane.
În perioada testelor de iarnă, Schumacher conduce prima dată un monopost Ferrari și este impresionat de capacitățile tehnice. Colegii lui de echipă au testat vechiul monopost B194 cu care Michael câștigase titlul de Campion Mondial, afirmând că nu înțeleg cum a reușit acea victorie cu un monopost atât de slab.
Cu Ferrari, Schumacher a bifat 72 de Grand Prix-uri și a câștigat 5 titluri consecutive de Pilot al anului între 2000 și 2004. Schumacher are 5 Campionate Mondiale câștigate consecutiv în această perioadă, iar la acel moment era considerat drept un pilot invincibil într-un monopost Ferrari.
Accidentul de ski
Pe data de 29 decembrie 2013 avea însă să se întâmple un eveniment tragic în viața lui Schumacher. Acesta era la o stațiune de ski din Alpii Francezi alături de familia sa, aflându-se în acea zi pe pârtia de ski cu fiul său de 14 ani, Mick.
Deși era un schior experimentat și avea și reflexe excelente, dat fiind că era multiplu campion mondial de Formula 1, Schumacher a pătruns pe o zonă neamenajată și a alunecat, lovindu-se la cap de o stâncă.
Lovitura a fost una foarte puternică, lăsându-l inconștient pe pârtie, în ciuda faptului că purta o cască de protecție destul de scumpă și teoretic foarte eficientă.
A fost transporat de urgență la spitalul din Grenoble (elicopterul medical a ajuns în mai puțin de 15 minute la locul accidentului), acolo unde a suferit două intervenții chirurgicale majore.
Se spune că dacă elicopterul ar mai fi întârziat 10-15 minute, Michael n-ar fi supraviețuit, iar dacă nu purta casca de protecție cu siguranță n-ar fi scăpat cu viață.
După acele intervenții chirurgicale și după 250 de zile în care a stat în comă, Michael Schumacher a fost externat și apoi internat succesiv la mai multe spitale și centre de recuperare.
Nici în acest moment nu se știe cu exactitate despre starea și condiția lui medicală, familia fiind foarte rezervată în acest sens. Din puținele informații disponibile, acesta este în continuare paralizat, vorbește cu greu și sunt slabe șansele să-și mai revină vreodată.
Cu toate acestea, Schumacher rămâne probabil cel mai mare pilot de Formula 1 din istorie, având la activ o mulțime de titluri câștigate și fiind deținătorul unor recorduri greu de doborât.