Mercedes-Benz EQC – electromobilitate premium

Publicat: 19 05. 2022, 00:10
Actualizat: 19 05. 2022, 10:30

Mercedes-Benz EQC este primul membru al gamei de vehicule 100% electrice EQ și primul SUV cu zero emisii al constructorului din Stuttgart. Cu o autonomie extrem de generoasă, tehnologie de încărcare inteligentă și sisteme de asistență marca Mercedes-Benz, EQC oferă o experiență unică de condus în regim electric.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Mercedes-Benz EQC afișează un limbaj de design avangardist, un simbol al luxului progresiv. De altfel, SUV-ul german este primul din gama EQ care a beneficiat de noua filosofie de design intitulată „Progressive Luxury”. Acest limbaj se distinge prin linii pe cât de simple, pe atât de elegante, denotă clar că avem de-a face cu un model Mercedes-Benz și nu unul oricare, ci unul electric.

Mercedes-Benz EQC – primul cuvânt al noului limbaj de design

Cei de la Mercedes-Benz poziționează din punct de vedere estetic noul EQC între un SUV de dimensiuni clasice și unul coupe. Acesta are o siluetă robustă ce îi conferă o imagine dinamică.

Elementul estetic care îi conferă o nouă identitate modelului Mercedes-Benz EQC este reprezentat de grila frontală închisă „Black Panel” pe care tronează imensul logo al mărcii. Grila a preluat liniile pe care le-am admirat în 2016 pe conceptul EQ care anticipa versiunea de serie.

Designerii germani au venit cu o idee interesantă, și anume au montat radarul sistemului „Active Distance Assist Distronic” în spatele stelei Mercedes-Benz, care pe unele piețe este iluminată.

Caracterul electric al lui Mercedes-Benz EQC este subliniat și de o baghetă din fibră optică LED situată în partea de sus a părții frontale, care conectează blocurile optice față. Carcasele și tuburile interioare ale farurilor standard MULTIBEAM sunt finisate în negru lucios pe care au fost aplicate linii discrete albastre. În același timp, înscrisul MULTIBEAM în albastru confirmă apartenența la familia EQ.

La partea posterioară, Mercedes-Benz EQC afișează detalii specifice SUV-urilor coupe. Astfel, un eleron discret a fost montat la lunetă la nivelul plafonului, stopurile sunt unite printr-o baghetă LED elegantă, în timp ce la nivelul spoilerului regăsim o serie de elemente cromate care dau o notă elegantă. Echiparea „entry-level” include, între altele, un set de jante de 19 inch, iar opțional se pot comanda și cele de 20 și de 21 de inch.

Mercedes-Benz EQC – interior electro-avangardist

Mercedes-Benz EQC a primit un interior ale cărui elemente au fost preluate de pe noua generație A-Klasse. Designerii Mercedes-Benz au reușit, însă, prin mici artificii să obțină efectul electro-avangardist dorit.

De mare efect este marginea cu nervuri a panoului de instrumente, care amintește de elementele de răcire ale amplificatoarelor audio. Planșa de bord de pe EQC a fost împrumutată de pe A-Klasse, cu mențiunea că gurile de ventilație au acum o formă rectangulară și un finisaj Rose Gold. Astfel, s-a renunțat la aspectul inspirat de turbine.

Întregul panou de bord este orientat către șofer dând senzația de cockpit de avion, iar partea superioară a planșei de bord este realizată dintr-un singur element. Punctul de atracție al bordului îl reprezintă sistemul de infotainment MBUX și panoul digital de instrumente.

Cele două display-uri tactile au 10,25 inch fiecare și sunt unite cu o suprafață vitrată ce dă senzația de continuitate. Funcțiile MBUX (n.n. – Mercedes-Benz User Experience) pot fi accesate și prin intermediul touchpad-ului situat pe tunelul median al consolei centrale.

Sunt disponibile trei teme vizuale, și anume Modern Classic, Sport și Electric Art, Fiecare dintre acestea se disting prin culori și afișaje diferite.

Mercedes-Benz EQC – autonomie de 450 km

Noul Mercedes-Benz EQC a primit un sistem de propulsie ce integrează două motoare electrice, câte unul ăe fiecare punte. Puterea maximă dezvoltată de cele două unități este de 408 CP, iar cuplul de 760 Nm. Viteza maximă anunțată de producător este limitată la 180 km/h, iar sprintul 0-100 km/h se realizează în 5,1 secunde.

Inginerii germani au montat pe noul EQC o baterie care include 384 de celule  (două module cu câte 48 și patru module cu câte 72). Aceasta are o capacitate totală de 80 kWh, iar consumul mediu de energie în ciclul WLTP este cuprins între de 22,4 și 25,0 kWh la fiecare 100 de kilometri parcurși.

Modelul EQC promite o autonomie de 374 de kilometri și poate ajunge până la 450 kilometri în regim NDEC (n.n. – New European Driving Cycle, adică ciclul de testare și omologare a consumului și emisiilor mașinilor puse în vânzare pe piață).

Șoferul poate alege unul dintre cele cinci programe de rulare disponibile: Comfort, Eco,Max Range, Sport și un program individual. Șoferul poate influența nivelul de recuperare a energiei folosind unul dintre cele patru moduri de recuperare cu ajutorul clapetelor de pe volan: D Auto, D+ (coasting), D (recuperare redusă), D – (recuperare medie) și D — (posibilitate mare de recuperare).

Mercedes-Benz EQC este echipat standard cu un încărcător de curent alternativ care permite încărcarea cu 7,4 kWh. De asemenea, clienții au posibilitatea să încarce de la stații de curent continuu cu o putere de până la 110 kWh.

Pe piața românească noul Mercedes-Benz EQC este disponibil în două versiuni EQC 400 4Matic și EQC 400 4Matic Sport. Mercedes-Benz EQC este disponibil pe piața din România la prețuri ce pornesc de la 69.660 de euro cu TVA inclus. Mai multe informații găsiți în rețeaua dealerilor Mercedes-Benz din România.