Importanța antigelului pentru autovehicule!
Mașinile sunt bunuri foarte utilizate și esențiale pentru viață de zi cu zi. Un autovehicul este format din tot felul de ansamble și subansamble, fiecare în parte având un rol foarte important în bună funcționare a mașinii.
Sistemul de răcire al motorului este unul dintre cele mai importante și trebuie să beneficieze de o atenție deosebită în momentul în care se realizează intervenții asupra sa.
Lichidul de răcire sau antigel auto este un fluid important care ajută la funcționarea corectă a motorului unui autoturism. Este foarte important să aveți acest fluid în sistemul de răcire al autovehiculelor pe tot parcursul anului, cu atât mai mult pe timpul sezonului rece, deoarece oferă avantajul suplimentar al protecției împotriva înghețului. În afară de răcirea motorului și de prevenirea înghețării acestuia, antigelul are și o altă funcție foarte importantă, aceea de protecție împotrivă coroziunii. Acesta este un beneficiu cheie al performanței lichidului de răcire, care este adesea trecut cu vederea în ceea ce privește importanța să. Există mai multe tipuri diferite de tehnologii de prevenire a coroziunii, iar dumneavoastră sau service-ul în care vă realizați schimburile de consumabile, aveți datoria de a alege tipurile de antigeluri auto, în funcție de specificațiile impuse de producătorul autovehiculului.
O altă greșeală obișnuită este identificarea lichidelor de răcire, după culoarea lor. Culoarea produsului nu este determinată de substanțele chimice pe care le conține, este pur și simplu un colorant care se adaugă produsului. Datorită acestui fapt, diferiții producători de lichid de răcire sunt liberi să folosească culorile la alegere. Prin urmare, un agent de răcire de culoare galbenă nu poate fi neapărat același cu unul de aceeași culoare de la un producător diferit.
Că și în cazul uleiurilor de motor, producătorii de autovehicule au dezvoltat specificații care funcționează cel mai bine în sistemele lor de răcire, deoarece diferiți producători de vehicule utilizează materiale diferite în motoarele și sistemele lor de răcire. Datorită acestui fapt, este foarte important să utilizați produsul cu specificații corecte în sistem pentru a maximiza durata de viață a sistemului de răcire a vehiculului. Nerespectarea recomandărilor producătorului vehiculului poate provoca coroziune în sistem care poate duce în cele din urmă la defectarea prematură a componentelor, chiar până la distrugerea în totalitate a motorului.
Probabil că foarte mulți șoferi se întreabă dacă pot utiliza apa simplă în locul lichidelor de răcire speciale. Ei bine, răspunsul este unul negativ deoarece ideea de a utiliza un lichid de răcire în motorul mașinii dumneavoastră, este de a crește punctul de fierbere al apei care este pompată în interiorul motorului și prin radiator. Daca este utilizată doar apa, nu numai că veți avea un punct de fierbere mai scăzut, ci se vor deteriora componentele care intră în contact direct cu aceasta, vor începe să capete depuneri. Aceste depuneri, cu timpul, pot bloca acele canale destinate circulației lichidului de răcire iar dacă acestea se blochează, lichidul nu va mai circula, motorul se vă supraîncălzi și în final va fi bun de aruncat.
Foarte important pentru sănătatea mașinii, trebuie să știți faptul că, nu trebuie amestecate doua tipuri diferite de antigel. Amestecarea a doua tipuri diferite de lichid de răcire / antigel poate provoca daune sistemului de răcire al motorului. Amestecarea a doua tipuri de lichide de răcire incompatibile le va face de obicei să se gelifice în sistemul de răcire și cu siguranță nimeni nu își dorește așa ceva. Cel mai bun mod pentru a afla de ce tip de antigel aveți nevoie este să consultați manualul de utilizare dat de producător și să alegeți tipul de antigel potrivit în funcție de datele găsite în carte. De asemenea, ar trebui să sugereze un raport optim de amestec, deoarece acest lucru este în general recomandat că 50:50, apa demineralizată și respectiv antigel concentrat. Pentru sănătatea motorului și pentru creșterea duratei de viață, nu puteți utiliza amestecuri mai noi de lichid de răcire / antigel în mașinile mai vechi și invers. Este foarte simplu și atâta timp cât utilizați antigelul recomandat de producător, precum și în cantitatea optimă, cu siguranță nu veți întâmpina nici un fel de problema.
Obligatoriu, antigelul trebuie combinat în proporția recomandată, de 50:50, cu apa demineralizată. Motivul este că lichidul de răcire / antigelul în soluție concentrată, nu este foarte bun pentru a proteja împotrivă înghețului sau pentru a disipa căldura în timp ce circulă prin sistemul de răcire. Așadar, rămâneți cu un amestec de lichid de răcire și apa demineralizată și rămâneți cu raportul aproximativ de 50:50, deoarece în aceasta combinație, are loc o reacție chimică care crește punctul de fierbere și scade punctul de îngheț.
Există pe piață mai multe tipuri de antigel, iar printe cele mai des întâlnite denumiri, amintim G11 și G12. Acestea sunt două denumiri ale unor tipuri de antigel, însă, din antigelul G11 și G12, mai pleacă și alte derivate foarte importante.
Pe scurt, în ceea ce privește antigelul G11, acesta este un tip de antigel familiar, este un amestec de glicoli și inhibitori de coroziune. Produsul poate fi utilizat permanent, indiferent de anotimp, având tripla aplicabilitate: protecția la îngheț, protecția la supraîncălzire și protecția totala a componentelor sistemului, asigurând creșterea duratei de viață a autoturismului. Produsul prezinta borați. Se utilizează la motoarele fabricate până în anul 2000.
Pe de alta parte, antigelul G12, este un amestec de glicoli și inhibitori de coroziune, conceput după o formula inovatoare, aditivat după tehnologie OAT (inhibitori de coroziune tip compozit), tehnologie agreată de mari producători auto. Produsul este un antigel profesional, deosebit de stabil termo-chimic, de tip « LONG LIFE » ce poate fi utilizat peste 100.000 km, dedicat utilizării la autovehicule fabricate după anul 2000, care au componente și garnituri din aliaje metalice complexe. Produsul nu conține silicați.
Cu toate acestea, indiferent de specificațiile fiecărui tip de antigel în parte, indiferent de cât de bun pare un tip de lichid de răcire, este foarte important să țineți cont de specificațiile date de producătorul autoturismului dumneavoastră. Producătorul a utilizat un anumit tip de aliaje în componenta motorului mașinii pe care o aveți în posesie, ceea ce înseamnă că, trebuie să utilizați tipul de antigel care nu ataca acele aliaje.
Producătorul unui brand auto, va ști întotdeauna să recomande produsul potrivit pentru modelele fabricate, iar dacă veți urma în general sfaturile venite din partea specialiștilor, cu siguranță nu veți întâmpina nici un fel de probleme, pe întreagă perioada de funcționare a mașinii.