Toyota, cel mai mare constructor auto în funcţie de valoarea companiei, cu afaceri de 190 miliarde de dolari, de nouă ori mai mari decât cele ale General Motors, a înregistrat în perioada ianuarie-septembrie un avans al vânzărilor de 7%, la 7,05 milioane de vehicule. Vânzările General Motors includ, însă, vehiculele construite în China de un joint venture la care deţine o participaţie minoră şi care au fost excluse de unii analişti ai industriei auto.
GM a raportat, săptămâna trecută, vânzări cu 4% mai mari în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la nivelul record de 2,38 de milioane de maşini, evoluţie favorizată de cererea ridicată de pe pieţele emergente.
Potrivit publicaţiei americane Automotive News, anul trecut, vânzările Toyota au fost mai mari faţă de cele ale rivalului american. Publicaţia a exclus din vânzările GM cele 420.140 de unităţi ale joint venture-ului chinez deţinut cu compania locală SAIC Motor.