Numele Toyota Corolla a apărut pe piaţa auto în 1966, de atunci fiind vândute pe întreg mapamondul mai mult de 39 de milioane de exemplare – practic, în acest moment Toyota Corolla este cel mai vândut model din istoria auto, titulatură pe care promite să şi-o păstreze şi în anii următori, graţie acestei a 11-a generaţii proaspăt lansate în Japonia.
Noua Toyota Corolla pentru japonezi nu se dezminte, venind cu un stil foarte calm şi un aspect uşor mai pretenţios decât al precedentei generaţii. Totuşi, în afara părţii frontale, cu o grilă suficient de proeminentă, în rest Corolla japoneză mizează pe aceeaşi formă clasică a caroseriei şi un caracter familiar foarte puternic.
Contrar aşteptărilor, noua Corolla Axio (aceasta fiind denumirea sedanului la japonezi) are un gabarit uşor mai mic decât al actualei generaţii, însă interiorul se anunţă ceva mai spaţios şi cu o ergonomie mai bună. Stilul clasic este continuat şi în habitaclu, unde designerii au mizat pe simetrie şi concentrarea comenzilor în cât mai puţine zone.
De remarcat gruparea instalaţiilor de climatizare şi multimedia în partea centrală a bordului, astfel încât s-a eliminat aşa-numita „consolă centrală”, în faţa schimbătorului existând acum un spaţiu destul de mare de depozitare a obiectelor nu prea mici. Spaţiul pe locurile din spate se anunţă suficient de generos pentru un sedan compact, lucru valabil şi pentru portbagaj.
Noua Toyota Corolla japoneză dispune şi de o versiune break (denumită Fielder), care vine cu un design simplist, fără experimente, oferind, bineînţeles, un spaţiu mai mare pentru bagaje şi o modularitate mai bună. Pentru noua Corolla se oferă chiar şi un program de personalizare TRD, cu accesorii aerodinamice, acestea schimbând puţin aspectul maşinii, fără a-i conferi, însă, un look sportiv.
Din punct de vedere al motorizărilor, a 11-a Corolla oferă pe piaţa japoneză trei motoare pe benzină, de 1,3 litri, 1,5 litri şi 1,8 litri, menţindându-şi astfel imaginea de maşină familistă nepretenţioasă şi economică. Lansarea noii generaţii Corolla a fost făcută chiar de preşedintele companiei, Akyo Toyoda, care, cu această ocazie, şi-a amintit că prima sa maşină a fost o Corolla 1600 GT second hand, din a patra generaţie.
Pe plan european, însă, lucrurile vor sta cu totul altfel în ce priveşte noua Toyota Corolla, al cărei debut este pregătit pentru Salonul Auto Paris 2012. În primul rând, se pare că japonezii vor renunţa la numele Auris – acesta a fost preferat pentru versiunea hatchback, o dată cu lansarea noii compacte japoneze în 2006, în timp ce Corolla a rămas să desemneze doar versiunea sedan.
În al doilea rând, noua generaţie Corolla va miza pe un design mult mai agresiv şi dinamic, în contradicţie cu modelul proaspăt lansat în Japonia (vezi aici randările). Practic, noua Corolla va continua linia lui Yaris, ieşind din anonimat şi adresându-se unei clientele mai pretenţioase. În plus, noua Corolla va primi din nou în gamă versiunea break, de asemenea cu un aspect mai sportiv.
În privinţa motoarelor, pe lângă cele pe benzină Corolla europeană va beneficia şi de motoare diesel, dar şi de motorizarea hibridă cunoscută de pe actuala Auris Hybrid şi care promite să fie cea mai bună ofertă de compactă hibridă de pe piaţă. Însă pentru dezvăluirea secretelor noii Corolla mai trebuie să aşteptăm până în toamnă, la salonul parizian.