Da, cam asta e una dintre întrebările cele mai frecvent adresate de către cei care intră în contact cu noi, piloţii de raliu. Dacă fotbalistul sau rugbistul trebuie să aibă, prin definiţie, o condiţie fizică perfectă, în cazul raliistilor situaţia e ceva mai complexă. Pe lângă o condiţie fizică bună, iţi trebuie stăpânire de sine, concentrare şi rezistenţă la efort şi la căldură. Toate astea pe langa „orele de zbor” – aşa cum îmi place mie să numesc kilometrii parcurşi cu maşina de curse la teste sau antrenamente.
Cu alte cuvinte, avem două direcţii pe care ne concentrăm, respectiv pregătirea fizică şi psihică, dar şi lucrul cu maşina.Trebuie subliniat că la raliurile care au loc vara, temperatura din interiorul maşinii poate depăşi 60 grade C. Caroseria efectiv frige. Iar atunci când cu greu suporţi si un tricou din cauza căldurii, echipajul de raliu trebuie să poarte combinezonul, cagula, casca si manuşile, asta ca să nu mai vorbim de underwear-ul compus din pantalon şi bluza cu manecă lunga rezistente la foc. Multi dintre invitaţii care au stat în dreapta mea în maşina de curse au făcut remarca legată de temperatura ridicată. Şi inevitabil apare întrebarea lor – cum de rezistaţi?
În general, în timpul unui sezon competitional avem programate 5-6 teste complete la care parcurgem kilometri aproximativ egali cu ai unui raliu. Evident, totul se desfaşoară într-un cadru organizat, cu acordul Poliţiei şi asistaţi de Jandarmi şi Ambulanţă.
Din punct de vedere fizic, eu am două si, uneori, chiar trei antrenamente pe săptamană, care constau în alergare în aer liber sau cycling la sala de sport sau, odata cu sosirea primăverii, îmi place să parcurg pe bicicletă cât mai multe trasee. Ultima escapadă, de exemplu, a fost urcarea cu ajutorul bicicletei din Sibiu în statiunea Paltiniş. Şi dieta este importantă, de aceea hrana mea este compusă în general din fructe, legume şi carne de vită. Respect un regim special, în urma consultării unui nutriţionist.
Ei bine da, toată această pregătire, pe lângă restul elementelor care compun o competiţie, poate face diferenta dintre a câştiga o cursă sau a o pierde. Iar cum în acest sezon am primit invitaţia de a face parte din BCR Leasing Rally Team, încerc să fac tot ce-mi stă în putere să obţinem podiumul. Va fi un sezon disputant, cu adversari de valoare şi sunt convins că orice mic detaliu poate conta în economia campionatului.
Mai multe detalii despre membrii echipei BCR Leasing Rally Team, pe https://www.bcr-leasing.ro/ro/echipa-de-raliu-bcr-leasing
Alex Filip, pilot al ECHIPEI DE RALIU BCR LEASING