Invitaţia venită din partea Opel ne-a oferit şansa să testăm, pe şoselele din Germania, cele două motorizări, care se dovedesc a fi extrem de eficiente atât din punct de vedere al consumului cât şi al performanţelor.
Proba de test drive a început cu un model Opel Insignia 2.0 Turbo 4X4 în varianta hatchback şi cu cutie manuală cu 6 trepte. Ieşind pe una din multele autostrăzi din Germania, am fost impresionaţi de cât de repede am atins viteza de 200 km/h, fără a depune prea mult efort din partea propulsorului. „Herghelia de cai” de sub capota maşinii şi-a spus cuvântul. Un propulsor silenţios care trage la fel de bine în fiecare treaptă şi aproape la orice regim. Sistemul Adaptive 4×4 ne-a scutit de efectul de torque steering atunci când insistam pe apăsarea puternică a acceleraţiei, iar ţinuta de drum a fost una ireproşabilă.
Potrivit datelor oficiale, am putea spune că Opel Insignia 2.0 Turbo ecoFlex 4×4 se laudă cu performanţe cu adevărat sportive, ţinând cont că este o limuzină de clasă medie. Aceasta poate atinge o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h şi poate ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 7,5 secunde. Şi cu toate acestea , consumul mediu oficial este mai mult decât decent: 8,4 litri/100 km. Un asemenea consum poate fi scos numai dacă veţi merge într-un ritm calm şi, bineînţeles, atunci când maşina este echipată cu o cutie manuală şi sistem start/stop.
Următorul model a fost tot un model hatchback dar cu motorul de 1.4 Turbo ecoFlex care dezvolta 140 CP. Ei bine, de data aceasta nu ne-am mai putut bucura de acceleraţii fulminante şi viraje luate în forţă. O dată pentru că motorul era mult mai slab din punct de vedere al puterii dar şi pentru că lipsea tracţiunea integrală. În schimb, maşina se pretează mai mult utilizării urbane, unde se pune mai mult accentul pe consumul de combustibil, şi mai puţin pe performanţele dinamice. Ţinuta de drum este bineînţeles, la fel de confortabilă ca şi la versiunea mai puternică, iar direcţia are o demultiplicare corectă şi un feedback destul de bun.
Ce mai aduce nou Opel, pe lângă aceste motorizări, sunt echipamentele premium, şi aici am începe cu tapiţeria din piele „Indian Night”, existentă pe ambele modele testate de noi. Aceasta vine într-o combinaţie de piele Nappa de culoare neagră cusută cu aţă portocalie.
Printre noutăţi se mai află şi noile sisteme infotainment Navi 600 şi Navi 900 Europa, jantele cu un design special, camerele video cu funcţii speciale şi vopseaua metalizată „Luxor” care, în funcţie de lumină, poate să reflecte o culoare albastru-violet.
De când s-a lansat şi până astăzi, Opel Insignia s-a vândut în peste 400.000 de unităţi în Europa. Numai în prima jumătate a anului de debut, respectiv 2009, s-au vândut aproximativ 73.300 de modele, iar în primul semestru al lui 2011, nu mai puţin de 79.000 unităţi au fost livrate clienţilor.
Pentru a-i menţine succesul pe piaţă, constructorul german a adus câteva îmbunătăţiri limuzinei germane şi anume: motorizări noi, tehnologii de reducere a consumului şi funcţii premium care să ofere siguranţa şi confortul viitorilor posesori Insignia.
La capitolul motorizări, este vorba de propulsorul pe benzină de 1.4 litri Turbo ecoFLEX de 140 CP care vine să înlocuiască versiunea aspirată de 1.8 litri. Având o cilindree mai mică, acesta se laudă cu un consum de combustibil de numai 5,7 litri/100 km, cu 2 litri mai puţin decât predecesorul său, în timp ce emisiile de CO2 au fost reduse cu 45 g/km ajungând la 134 g/km. Cuplul a fost crescut şi el cu 15%, acum având o valoare de 200 Nm.
Cel de-al doilea motor este cel de 2.0 litri Turbo disponibil numai cu tracţiunea integrală care, în urma upgrade-ului suferit, dezvoltă 250 CP, cu 30 CP mai mult decât anteriorul. Bineînţeles că nici cuplul nu putea rămâne la aceeaşi valoare, aşa că acesta a fost mărit la 400 Nm.
Ambele motorizări sunt disponibile cu sistemul start/stop, standard pentru 1.4 litri Turbo şi opţional pentru 2.0 litri Turbo 4X4.