„Cum să dai atâţia bani pe o maşină care are o autonomie de 200-300 km?”. Este printre cele mai întâlnite întrebări pe care şi le pun cei reticenţi relativ la maşinile electrice. În condiţiile în care o maşină diesel de două-trei ori mai ieftină înseamnă o autonomie chiar şi de 1.000 km, întrebarea pare justificată.
De fapt, teama ţinând de autonomia foarte scăzută a maşinilor electrice este unul dintre principalii factori care taie avântul cumpărătorilor, conform studiilor de până acum. Iată, însă, că specialiştii britanici de la Biroul pentru Stategii Tehnologice au descoperit un lucru foarte interesant.
În cadrul sondajelor efectuate printre cei care şi-au cumpărat maşini electrice, au descoperit că temerea autonomiei scăzute aproape dispare, în condiţiile utilizării în condiţii reale a maşinilor. Practic, dacă în urmă cu 3 luni toţi participanţii la sondaje declarau că autonomia mică reprezintă o problemă importantă de care trebuie să ţină seama, acum s-a constatat că 35% şi-au schimbat radical opiniile.
Adică, în decurs de numai 3 luni de utilizare a maşinilor electrice, o treime dintre utilizatori nu îşi mai fac probleme privind autonomia redusă, considerând că maşinile satisfac cu brio nevoile lor de transport zilnic. Specialiştii au constatat că, după o acomodare rapidă cu modul de utilizare şi încărcare a unei maşini electrice, încrederea oamenilor a crescut foarte mult.
Utilizatorii de maşini electrice s-au obişnuit foarte repede să-şi planifice mai eficient deplasările cu maşinile electrice, în decurs de 3 luni fiind înregistrată o creştere de 8 a celor care nu se mai tem că bateria este descărcată mai mult de 50% între două încărcări.
Pentru moment, este vorba de un sondaj la cote foarte reduse, dar specialiştii britanici sunt siguri că astfel de rezultate ar putea fi obţinute în orice altă ţară unde se vânzarea de maşinni electrice depăşeşte pragul de câteva sute de unităţi anual. Prin urmare, ei sunt foarte optimişti, considerând că, psihologic, clienţii se vor schimba mai rapid decât anticipau analiştii, iar evoluţia rapidă a tehnologiei maşinilor electrice le va face foarte atractive în jurul anului 2015.