Loeb se poate lăuda acum cu două victorii în
raliul Finlandei, fiind singurul pilot non-finlandez care are în
palmares două victorii. Cu o singură victorie fiind Carlos Sainz în
1990 şi Didier Auriol în 1992. Loeb a avut doar în colegul de
echipă, Sébastien Ogier, un rival care să-i ameninţe poziţia. Ogier
chiar a fost în fruntea clasamentului după specialele 9 şi 10, dar
apoi a trebui să cedeze prima poziţie. Acelaşi Ogier a fost cel
care i-a pregătit campionului mondial o surpriză mai puţin plăcută,
cei drept involuntară. Pe superspeciala a zecea desfăşurată în
paralel, pietrele aruncate de DS3-ul WRC pilotat de Ogier au
aterizat pe parbrizul maşinii pilotate de Loeb. Cu vizibilitatea
serios afectată, campionul francez a pierdut ceva timp, ajungând pe
locul doi la general.
S-a răzbunat pe următoarea specială. Ogier a avut şi el parte de
o pană de cauciuc pe speciala cu numărul 17, timpul pierdut l-a
aruncat pe locul trei la general. A profitat Jari-Matti Latvala,
urcând pe locul doi, poziţie care a păstrat-o până la final.
Probabil cel mai ghinionist a fost Mikko Hirvonen care spera
într-un nou succes acasă. La debutul raliului, pe prima specială a
ieşit puţin mai larg pe un viraj de stânga, a supravirat suficient
cât să lovească cu spatele maşinii un copac. Pe următoarea specială
Mikko s-a trezit şi cu roata dreapta spate blocată cu 5 km înainte
de finalul probei. Finlandezul s-a trezit astfel după două probe
având o întârziere faţă de lider de mai bine de 2 minute, fiind pe
locul 36.
A urmat o cursă nebună de recuperare, pe parcursul căreia a avut
cel mai bun timp pe 13 probe din totalul celor 22. Hirvonen a
câştigat şi superspeciala din final, cea care aduce 3 puncte bonus,
urmat de Jari-Matti Latvala şi Sébastien Loeb. Etapa din Finlanda a
reprezentat şi a doua apariţie a MINI-urilor WRC. Din păcate nici
un model nu a ajuns la final, echipa retrăgând cele două modele ale
echipei de uzină pilotate de Kris Meeke şi Dani Sordo pe finalul
raliului. A fost o măsură preventivă, ambele modele aspirând mult
praf, nisip şi vegetaţie în sistemul de răcire. Au dorit menajarea
modelelor. Oricum pentru MINI acest an este unul în care doresc
dezvoltarea modelului. În clasamentul general conduce Sébastien
Loeb cu 171 puncte, urmat de Mikko Hirvonen cu 144 şi Sébastien
Ogier cu 140 puncte. În clasamentul constructorilor Citroen Total
World Rally Team a adunat până acum 290 puncte, Ford Abu Dhabi
World Rally Team – 225 puncte, M-Sport Stobart Ford Rally Team –
101 puncte. Pe locul patru se clasează echipa lui Petter Solberg cu
71 puncte.
Clasament final
1 S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 2h 39m 37.0s
2 JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +8.1s
3 S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +12.8s
4 M. Hirvonen / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +1m 09.1s
5 P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +1m 16.2s
6 M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1m 27.8s
7 H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +3m 25.5s
8 M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +3m 53.2s
9 K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +3m 59.8s
10 J. Hänninen / M. Markkula Skoda Fabia Super 2000 +5m
13.7s