Despre cunoscutele maşini Trabant se spune, glumind, că ating
viteza maximă doar atunci când sunt tractate. În ce priveşte
performanţele, orice fan Trabant ţi-ar spune că ar fi o
nebunie să încerci să mergi cu mai mult de 120 km/h cu o astfel de
maşină.
Trabantul are o caroserie foarte uşoară, de numai 750 kg,
realizată din mase plastice, iar motorul său în doi timpi s-a făcut
remarcat mai mult prin fumul pe care îl scoate decât prin
performanţele sale.
Totuşi, a existat, la un moment dat, un Trabant care a
intrat în Cartea Recordurilor, atingând viteza maximă de 200
km/h. O performanţă aproape uluitoare pentru „maşina
poporului” din RDG, care acum, însă, a fost depăşită.
Pentru a celebra unirea celor două Germanii, acum 20 de ani,
după căderea Zidului Berlinului, doi fani ai fenomenului Trabant au
încercat să depăşească recordul precedent pe pista unui aeroport
din Germania.
Fraţii Maik şi Ronny Urland au decis să-şi rişte, practic,
viaţa, ducându-şi maşinuţa la limită – nu vorbim de un Trabant de
serie, ci unul modificat astfel încât să poată face faţă
încercării.
Rezultatul: atingerea unei viteze maxime de 235
km/h. Lucru posibil datorită tuningului motorului
(atenţie, motorul nu a fost înlocuit, ci doar modificat, rămânând
în configuraţia cu 2 cilindri), a unui kit exterior pentru
obţinerea unui cât mai bun coeficient aerodinamic şi prin adoptarea
unei suspensii sportive şi a unor pneuri de mare performanţă.
Bravo. Acum să vedem dacă se va încumeta cineva să obţină cel
mai puţin poluant Trabant – şi nu vorbim de conceptul Trabant nT apărut la Frankfurt
2009.