Cele mai recente date furnizate de ACEA indică faptul că
vânzările Hyundai au crescut cu 10,2% comparativ cu primele şase
luni ale anului 2009 – situându-se încă o dată deasupra pieţei
europene, care în aceeaşi perioadă a crescut cu 0,6%.
Performanţa remarcabilă Hyundai din prima parte a anului, care a
condus marca spre o cotă de piaţă de 2,6% în Europa, este
confirmată de faptul că producătorul auto s-a clasat ca lider
asiatic pe mai multe pieţe cheie din Europa, inclusiv pe cea mai
mare piaţă de desfacere auto a continentului, Germania.
Modelele gamei „i” îşi continuă succesul în segmentele din care
fac parte. i30 hatchback şi wagon, modele produse în Europa, au
înregistrat creşteri ale vânzărilor cu 41% faţă de primul semestru
al anului 2009, depăşind împreună cifra de 60.000 de unităţi în
2010. Modelul i20 proiectat în Europa a atins o creştere de 40%
faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, în timp ce modelul i10 a
înregistrat o evoluţie de 3%. ix35, SUV-ul Hyundai din segmentul C,
a contribuit de asemenea la impresionantele rezultate din prima
jumătate a anului în curs, fiind preluate peste 60.000 de comenzi
în patru luni de la momentul la care a devenit disponibil pe piaţa
europeană, în luna martie.
Allan Rushforth, vicepreşedinte al Hyundai Motor Europe, a
declarat: „Suntem foarte mulţumiţi de modul în care am evoluat până
la acest moment al anului. Scopul nostru a fost să păstrăm trendul
atins în urma stimulentelor guvernamentale din 2009. Acum aceste
programe vor lua sfârşit şi suntem fericiţi că suntem în
ascensiune.”
„Lansarea modelului ix35 în primul trimestru ne-a ajutat să
compensăm scăderea cererii care a afectat alţi producători auto şi
ne aflăm acum într-o poziţie oportună pentru atingerea obiectivului
pentru anul în curs, şi anume dobândirea cotei de piaţă de
2,75%”.
„Deşi piaţa auto europeană se pregăteşte pentru provocările
următoarelor luni, suntem rezervaţi, dar totodată optimişti,
deoarece pentru noi va începe cea mai aglomerată perioadă de
lansări de produse. Vom aduce 10 modele şi versiuni noi pe piaţa
europeană, unele în segmente complet noi mărcii noastre.”