Audi are o strategie interesantă şi după ce a pus vinul cel mai bun
pe masă adica Audi R8 Spyder V10 acum, la o distanţă de 10 luni de
la lansarea oficială, ne prezintă versiunea de bază adică R8 Spyder
cu motorul original al lui Audi R8. Unitatea FSI V8 de 4.2
litri produce 430 CP şi un
cuplu de 430 Nm, având un
pic mai mulţi cai putere decât versiunea coupe.
Masa mai mare face însă din R8 Spyder V8 cea
mai înceată versiune, acest model putând atinge 100 km/h în
4,8 secunde, cu 0,2 mai târziu decât R8 V8 şi cu 0,7 secunde mai
târziu decât versiunea Spyder V10 de 525 CP. R8 Spyder V8 va fi disponibil doar cu
transmisia manuală secvenţială R-Tronic şi vine cu un sistem de
recuperare a energiei în timpul frânării. Sistemul quattro nu face
însă rabat de la distracţie şi trimite 85% din putere pe puntea
spate şi 15% pe puntea faţă.
În plus roţile din spate îşi
împart puterea şi prin intermediul unui diferenţial autoblocant,
rezultând astfel un comportament cât se poate de entuziasmant pe
viraje.
În termeni de consum acest model compensează
prin consum, având o medie de 13,8 litri la 100 km
parcurşi, faţă de 14,8 ai versiunii V10. Nu este o valoare
care să aducă mari economii, dar pentru cei care vor un supercar
mai docil, sau nu au ocazia să exploateze toţi 525 CP, versiunea V8
ar putea fi suficientă. Un factor important va fi preţul, dar
acesta se pare că îl vom afla la Salonul de la Paris din toamnă.