18 Martie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 18 mart. 2010 Știri auto

18 Martie 1933
– Producătorul american de automobile
Studebaker intră în faliment
în acea zi. Preşedintele companiei Albert Erskine se
retrage şi la câteva luni se
sinucide. Studebaker a fost primul mare constructor american care
şi-a proclamat falimentul din cazul Marii Crize din ani

30.Până în
prezent al doilea mare
constructor American care
şi a proclamat
falimentul a fost Chrysler în 2009, tot din cauza crizei
financiare. Acest faliment nu a însemnat însă şi ieşirea de pe
piaţă, constructorul continuând până în 1966, când compania s-a
dizolvat tot din motive de insolvenţă.


18
Martie 1938
– Legendarul Timo
Makinen, unul dintre primii finlandezi zburători se naşte în
Helsinki. El a devenit cunoscut pentru hat-trickul din RAC Rally,
între anii 1973 şi 1975, la bordul unui Ford Escort. Nu doar însă
victoriile l-au a propulsat în istorie şi în inima pasionaţilor de
raliuri, ci şi stilul foarte spectaculos de pilotaj.

Rămâne memorabilă cursa din
1967 când la bordul unui Mini pe proba specială de la Ouninpohja a
dovedit că poate termina o cursă şi fără să vadă pe unde merge.
Chingile capotei micului model s-au desprins şi mare parte din
cursă, Makinen a mers cu acea bucată de caroserie obstrucţionându-i
vederea. Pentru a nu pierde timp, finlandezul nu a oprit să
remedieze problema ce a mers la fel de rapid, punând maşina cât mai
des de-a latul pentru a vedea unde se îndreaptă. Surprinzător sau
nu, Makinen a terminat speciala pe locul 3 şi chiar a câştigat acel
raliu. Makinen şi/a încercat talentul şi pe apă acolo unde a
câştigat cursa de şalupe de viteză din 1969 Round
Britain.


18 Martie
1947
– Fondatorul General Motors,
Willian C.Durant moare în această zi la New York la vârsta de 85 de
ani. Dimensiunile colosale
ale GM i se datorează în principal, americanul dorind să creeze
un
imperiu de
maşini, pentru fiecare ocazie şi scop”, după cum chiar
el declara.

Iniţial Durant a fost foarte
sceptic în privinţa maşinilor, considerându-le periculoase şi urât
mirositoare, dar în 1904 a devenit managerul general Buick, iar în
1908 a pus bazele General Motors, achiziţionând apoi mărcile
Oldsmobile, Oakland, Cadillac şi altele. Durant este unul dintre primiii
manageri din industria auto care a abordat integrarea pe verticală
cumpărând mai mulţi furnizori pentru a scăpa de anumite costuri. Se
spune că la un moment dat Durant a vrut să îşi cumpere chiar şi cel
mai mare rival Ford, dar tentativa sa a eşuat. În schimb împreună cu Louis Chevrolet a
fondat în 1911 compania Chevrolet, iar în 1914 a cumpărat şi partea
partenerului său.



Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide