Pilotul finlandez a condus încă de la
începutul raliului şi a reuşit să reziste presiunii lui
Sebastian Ogier. Pilotul francez a câştigat anul trecut la Monte
Carlo şi a încercat până la final să îl învingă pe Hirvonen. Din
păcate, bătălia a fost tranşată de o problemă tehnică la
Peugeot-ul lui Ogier. Înaintea ultimei treceri pe Turini,
alternatorul maşinii sale a cedat şi Ogier a fost
forţat să abandoneze. În acel moment se afla pe locul doi în
clasamentul general.
Ogier reuşise un timp fenomenal pe prima trecere de noapte pe
Turini şi trecuse pe locul doi în defavoarea lui Hanninen de la
Skoda. La final Hanninen şi Vouilloz, cei doi piloţi Skoda au
completat podiumul alături de Mikko Hirvonen.
Ultimele cinci probe din ultima zi au dus caravana în
Monte Carlo. După o primă probă câştigată de Ogier în apropiere de
Valence, echipajele s-au odihnit în Principat pentru restul zilei.
Bătălia finală avea să se dea la la lumina farurilor pe patru probe
speciale. Acesteau erau două treceri pe celebra Col de
Turini şi Luceram. Alegerea pneurilor s-a dovedit crucială
pe specialele de noapte, asfatul fiind în mare parte uscat. Cei
care au ales slickuri sculptate au câştigat cel mai mult timp. Însă
la Monte Carlo spectatorii sunt întotdeauna un factor de luat în
seamă. La a doua trecere aceştia au aruncat zăpadă în anumite zone
pe probă iar echipajele pe slickuri nu apreciat prea tare acest
lucru.
Una peste alte, această ediţie a Raliului Monte Carlo a
marcat o întoarcere la valorile esenţiale ale raliului.
Maşini mai simple, probe de noapte şi o mai mare flexibilitate în
alegerea pneurilor. IRC-ul devine astfel un campionat aproape la
fel de important ca şi WRC-ul. Următoarea etapă se va
disputa în Brazilia între 4 şi 6 martie: Rally Internacional de
Curitiba.
1. Mikko Hirvonen Ford 4h32m58.5s
2. Juho Hanninen Skoda la 1m51.4s
3. Nicolas Vouilloz Skoda la 3m19.1s
4. Stephane Sarrazin Peugeot la 7m25.5s
5. Jan Kopecky Skoda la 8m48.7s
6. Guy Wilks Skoda la 9m24.5s
7. Bruno Magalhaes Peugeot la 9m45.4s
8. Jean-Sebastien Vigion Peugeot la 13m33.5s
9. Jaroslav Orsak Skoda la 21m16.6s
10. Andrej Jereb Peugeot la 25m26.1s