Acest parbriz care se prelungeşte până în dreptul
montantului central nu este totuşi decât o noutate în clasa mică,
pentru că celebrul Panorama al lui Astra H se vinde deja de ani
buni.
Interiorul este şi el un uriaş pas înainte pentru C3.
Şi aici trebuie atribuit maşinii premiul de frumuseţe, pentru că
acum are un habitaclu plin cu materiale de bună calitate,
comparabile cu cele de pe C4. Designul este superb, foarte modern
şi ergonomic, iar finisajele sunt mai bune ca niciodată în această
clasă pentru modelele franţuzeşti.
Mai găseşti mici imperfecţiuni dacă plimbi mâna prin locurile
nevăzute ale bordului, dar să nu uităm că maşina asta va costa
totuşi sub 11.000 de euro. Poziţia la volan este mult mai plăcută,
mai joasă decât la modelul precedent.
Vizibilitatea este foarte bună de jur împrejur, iar
parbrizul Zenith face toţi banii, pentru că luminează natural
foarte plăcut interiorul şi dă o senzaţie unică în timpul rulării.
Oglinzile exterioare sunt preluate de la C5, deci sunt în sfârşit
soluţia corectă pentru C3 (vechiul model avea nişte oglinzi
retrovizoare meschine şi enervante).
Noul C3 este mai lung cu nouă centimetri decât fostul model, dar,
chiar şi aşa, la o lungime de 3,94 metri, rămâne cea mai mică
maşină din segment. Totuşi, datorită unor artificii de design în
ceea ce priveşte arhitectura interioară, spaţiul în C3 este
impresionant de mare. Portbagajul are un volum-standard de 300 de
litri, cel mai mare din clasă.
Pentru că bordul a fost „decupat” foarte amplu către faţă, acum în
C3 există cu opt centimetri mai mult spaţiu în faţă şi cu trei în
spate. Spătarele scaunelor din faţă au fost construite mai subţiri
şi s-a câştigat şi de aici ceva spaţiu.
Pentru că tot am vorbit despre scaune, acestea sunt mai
moi şi mai confortabile decât la generaţia precedentă. Nu oferă cea
mai fermă susţinere laterală, dar nici nu este nevoie, deoarece cea
mai rapidă versiune de C3 disponibilă momentan nu-i atât de rapidă
încât să ai nevoie de scaune sport în interior.
Motorul pe benzină de 1,6 litri aspirat, de 120 CP, este momentan
vârful de gamă. Are nevoie de 8,9 secunde pentru a atinge 100 km/h
cu start de pe loc şi poate ajunge la 190 km/h viteză maximă. Dar,
din păcate, C3 VTi 120 nu este atât de dinamic pe cât arată.
De vină e transmisia manuală cu cinci rapoarte, etajată prea lung.
Ar fi fost nevoie de o cutie cu şase trepte, etajată ceva mai
sportiv şi cu ultimele două trepte setate pentru consum. Dacă tot
îmi vinzi o maşină care arată superb de dinamic, măcar fă-o să mă
şi dea pe spate puţin.
Tot legat de transmisie, noul C3 nu este acea maşină care să vină
cu o cursă fermă pentru schimbător, motiv pentru care simţi că vei
rămâne cu schimbătorul în mână dacă vei trage mai tare de el.