Citroen Berlingo şi C4 Picasso – sisteme noi

Autor: Dan Vache 23 iun. 2009 Știri auto

La Berlingo Combi, sistemul se va numi Grip Control şi va fi capabil să controleze patinajul roţilor pe diferite suprafeţe de rulare, urmând a intra în standard începând cu nivelul 2 de echipare, pe motorizările Diesel HDi. Tot Berlingo va beneficia şi de o nouă motorizare, HDi 92 CP dotat cu filtru de particule. Noul motor propune un consum redus de carburant (de 5,3l/ 100 km consum mixt) şi limitează emisiile de CO2 la 140 g/km.

Citroen BerlingoDupă modelul C5, este rândul lui C4 Picasso şi al lui Grand C4 Picasso să beneficieze de Sistemul Inteligent de Tracţiune, pe ansamblul de motorizări echipate cu o cutie de viteze mecanică. Acest sistem, ce permite o ameliorare considerabilă a motricităţii pe şosele înzăpezite şi acoperite de polei, este propus clienţilor fără costuri suplimentare. Depăşind limitele unui sistem tradiţional antiderapaj, Sistemul Inteligent de Tracţiune permite şoferului să-şi continue călătoria, chiar şi în condiţii de carosabil dificil. Astfel echipate, vehiculele din gama C4 Picasso se vor deplasa cu uşurinţă şi în deplină siguranţă.

Berlingo, la rândul său, propune ca dotare opţională o nouă generaţie de sistem antipatinaj evoluat, numit Grip Control, adaptat caracterului său. Această nouă ofertă  este perfect adaptată modurilor de utilizare a vehiculului şi aşteptărilor posesorilor săi, pentru a controla patinajul pe diferite tipuri de drum – rutier sau „off-road”.

Sistemul Grip Control va fi disponibil ca dotare opţională pe versiunile 92 HDi XTR şi  HDi 110 FAP XTR, deja dotate cu suspensii înălţate de 10 mm şi protecţie motor. În plus  faţă de opţiunea Grip Control, aceste versiuni includ în lista de dotări ESP-ul şi pneurile Michelin Latitude Tour M+S de 205/65 R 15, care propun cel mai bun compromis pentru a se adapta tuturor tipurilor de carosabil, chiar şi înzăpezit, situaţie în care se pot substitui pneurilor de iarnă. Berlingo, în versiunea vehicul utilitar, echipat cu motorul HDi 75 sau HDi 92, va beneficia, de asemenea, de această opţiune.

Grip Control este un sistem antipatinaj evoluat, integrat în calculatorul ESP. Acesta controleaza patinajul rotilor motoare faţă şi dispune de mai multe setări pentru a se adapta diferitelor tipuri de suprafeţe de rulare întâlnite. Există astfel 5 moduri de utilizare între care şoferul îl poate selecta pe cel potrivit, cu ajutorul dispozitivului postat pe bordul vehiculului:

Modul “Standard” – este utilizat pe şosele, în regim de rulare normal. Permite un patinaj limitat al roţilor şi se comportă ca un ASR obişnuit.

Citroen Berlingo - interiorModul “Zăpada” – controlează demarajul şi accelerarea pe şoselele înzăpezite, optimizând patinajul roţilor, şi oferind tracţiune diferenţiată pe fiecare dintre roţi. Diferenţa faţă de C5 şi C4 Picasso este ca acest mod se dezactivează automat la o viteză ce depăşeşte 50 km/h.

Modul “Off road” – poate fi selectat pentru suprafeţe acoperite de noroi, drumuri de pământ sau iarba umedă, şi permite un patinaj mai puternic la una dintre dele 2 roţi  motrice, pentru a obţine aderenţa, în timp ce cealaltă roată este controlată pentru a  câştiga mai multă putere. În această situaţie, totalitatea cuplului disponibil este transmis doar pe una dintre cele 2 roţi motrice, opţiune imposibilă cu un diferenţial cu patinaj limitat. Prin urmare, aderenţa este optimizată pentru a garanta o mai bună rulare. Acest mod se dezactivează automat la o viteză ce depăşeşte 80 km/h.

Modul “Nisip” – în acest mod, sistemul permite un patinaj lejer al roţilor, identic, pentru a rula mai uşor si pentru a limita riscul blocării în nisip. Acest mod funcţionează până la viteza de 120 km/h.

Modul “ESP off” – dezactivează ansamblul de asistenţă la condus, oferit de sistemul ESP: control al traiectoriei şi antipatinaj. Ca şi la alte produse ale mărcii, sistemul se reconectează automat la 50 km/h.

Echiparea motorului HDi 92 CP al noului Berlingo cu un filtru de particule este însoţită de câteva evoluţii care îmbunătăţesc considerabil consumul de carburant şi emisiile de CO2. Această evoluţie rezultă din optimizarea performanţelor aerodinamice şi din utilizarea unui ulei de motor mai fluid. Consumul este de 5,3 litri la 100 km în ciclu mixt. Emiiile de CO2 se situează la 140 g/km. Celelalte performanţe rămân neschimbate.
 


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide