În 2007 Mercedes se prezenta la Salonul de la Frankfurt cu SUV-ul hibrid Mercedes ML 450. Un nou orizont se deschidea pentru constructorul german, urmând să ridice mănuşa aruncată de Lexus. Dar lucrurile nu au fost chiar aşa de roz pentru nemţi, SUV-ul rămând, la propriu, fără baterii. Problemele tehnice la celule de stocare şi anumite probleme cu firma furnizoare Cobasys, neconfirmate oficial, au întârziat acest proiect.
În 2009 la Salonul de la New York, Mercedes ML 450 hibrid se întoarce în atenţia publicului gata de producţie şi cu bateriile proaspăt încărcate, la figurat desigur. Pe lângă motorul electric ce oferă un aport de 56 CP, cel cu combustie internă este un V6 Atkinson – un tip de motor care se regăseşte şi la Toyota şi Lexus – de 279 CP. Deci, rezultă un total de 335 CP hrăniţi cu benzină sau energie electircă. Mercedes spune că astfel obţine cea mai bună economie din segment, reuşind un consum urban de 11.2 litri la 100 km şi 9.8 litri la 100 km, în regim extraurban.
Acest model este creat special pentru piaţa americană, performanţele V6-ului electrificat fiind similare cu ale unui V8, dar consumul se cifrează mult mai jos, germanii sperând să îi convingă pe americani să treacă de la blocurile de mari litraj pentru o tehnologie de ultimă oră şi un consum în ton cu criza.