Cele cinci zile de competiţie, printre care şi prologul desfăşurat în prima zi, au reprezentat o adevărată încercare pentru enduriştii care spre deosebire de anii precedenţi au venit mult mai bine pregătiţi. Organizatorii le-au pregătit participanţilor circuite cu trunchiuri de buşteni, scări din lemn, trasee pe perete, rampe, poduri şi pasarele, toate fiind udate înaintea competiţiei pentru a face înaintarea enduriştilor şi mai dură.
Dacă în prima zi cei 208 rideri din 29 de ţări au binedispus publicul prin prologul desfăşurat în Sibiu, următoarele patru zile de competiţie au reprezentate adevărate aventuri prin zonele muntoase din împrejurimile Sibiului. Motocrosiştii au avut de parcurs în fiecare zi între 100 – 200 km, având câte un stop pentru alimentare la fiecare 70 km. Pentru a păstra linia traseului enduriştii au avut la dispoziţie atât marcaje (dungi, semne colorate) cât şi sisteme de navigare prin GPS. Fanii celei mai grele competiţii de enduro din lume, cea de la Sibiu, au avut la dispoziţie locuri speciale din care au urmărit pe viu motocrosiştii în acţiune.
Învingătorul ediţiei de anul acesta la clasa pro (vedeta competiţiei) a fost Jarvis Graham (UK) care a parcurs cei aproximativ 800 km de traseu tipic enduro în 23h.40m.06s. El a fost urmat de Gerhard Forster (Germania) cu un timp de 23h.50m.27s. Printre piloţii remarcaţi la această la clasa pro se numără şi Chris Birch (ocupantul locului al treilea) sau englezul Paul Bolton care a triumfat în prima zi. Cel mai bun dintre concurenţii români a fost Emanuel Gyenes, care s-a clasat pe locul 14 la clasa profesionşti la care au luat parte 34 de raideri. Competiţia a mai avut şi clasele Expert, unde câştigător a fost austriacul Birchard Oliver şi Hobby.
Mai multe impresii de la cea mai dură competiţie de enduro din lume, care se desfăşoară anual în România, puteţi vedea în galeria foto.