Spre deosebire de această cutie, care anesteziază performanţele motorului de 1,8 litri, cea manuală face toţi banii. Cei 143 CP pot să zburde acum în voie, puterea fiind livrată liniar, în stilul deja obişnuit al propulsoarelor recente Mitsubishi. Cuplul maxim este atins destul de sus: 178 Nm la 4.250 rpm. În ceea ce priveşte ţinuta de drum, nu există diferenţe faţă de versiunea sedan.
Direcţia este la fel de precisă, iar supensia are două setări, în funcţie de dimensiunile jantelor (16 sau 18 inci).Gama de motorizări e identică aceleia a versiunii sedan. Entry-level este motorizarea de 1,5 litri şi 110 CP, urmată de motorul 1,8 şi 143 CP. Pentru amatorii de diesel, oferta este completată de 2,0 Di-D, care dezvoltă 140 CP.
Acest propulsor de origine Volkswagen va fi cât de curând înlocuit cu un motor total nou: un diesel dezvoltat de MMC, care va avea capacitatea cilindrică de 1,8 litri şi va satisface normele Euro 5.
În România, noua versiune a modelului Lancer se lasă aşteptată, ea urmând a ajunge aici pe la începutul anului viitor.
Când Mitsubishi a lansat noua generaţie a modelului Lancer, a optat pentru caroseria sedan. Arhitectura cu trei volume a fost mereu preferata japonezilor pentru clasa compactă. Botezată Sport Sedan, varianta berlină a fost bine primită pe piaţa noastră. Însă în Europa Occidentală clasa compactă este dominată de hatchback-uri.
Mitsubishi nu putea ignora acest lucru aşa că, încă de la lansarea noului model Lancer, a anunţat că va exista şi o versiune hatchback. După ce a prezentat trei motorizări pentru Sport Sedan şi modelul Evolution, a venit vremea Sportback-ului. Pentru că aşa a fost botezat Lancer-ul cu hayon: Lancer Sportback.
Mitsubishi Lancer Sportback este astfel cel mai european Lancer. Constructorul japonez apreciază că 70% dintre Lancer-ele vândute în Europa vor fi versiuni în două volume.
Trebuie să recunoaştem că Mitsubishi a ales o cale originală pentru acest Lancer în două volume. Nu a vrut să urmeze linia de design cu partea posterioară rotunjită, atât de folosită în ziua de zi. Din contră, a optat pentru un posterior ascuţit, cu hayonul tăiat în linii aproapte drepte. Vizual, poate nu este cea mai fericită alegere. Privită din spate, versiunea Sportback afişează o tăietură ciudată, care aduce aminte de un automobil din anii ’70.
Poate nu degeaba susţine Mitsubishi că benchmark-ul vizual pentru Sportback este clasicul Saab 900 Turbo Combi-Coupe, de la care preia spatele căzut. Inspiraţia japonezilor se pare că vine din Suedia. Profilul noului model este şi el o chestiune de gust. Eleronul din partea superioară e valabil atât pentru cele trei versiuni de motorizare, cât şi pentru varianta Sportback Ralliart.
Hayonul amplu şi greu permite un acces mult mai facil la spaţiul pentru bagaje. El a fost compartimentat, portbagajul având fund dublu. Volumul de încărcare este de 344 litri. Am condus un Lancer Sportback dotat cu motor pe benzină de 1,8 litri şi cutie de viteze manuală. Mai avusesem contact cu această motorizare în România pe un sedan dotat cu cutie CVT.