Producătorul chinez BYD este acuzat că lucrătorii de la una dintre fabricile sale din Brazilia sunt victime ale traficului de persoane. Acuzațiile au fost făcute chiar de către statul brazilian.
Muncitorii chinezi de pe un șantier de construcții din Brazilia pentru o fabrică deținută de producătorul chinez de vehicule electrice BYD sunt victime ale traficului de persoane, au declarat autoritățile braziliene, potrivit Reuters.
BYD și contractorul Jinjiang Group au fost de acord să asiste și să găzduiască cei 163 de lucrători în hoteluri până la încheierea unui acord pentru încheierea contractelor lor, a declarat Procuratura pentru Muncă din Brazilia într-o declarație după întâlnirea cu reprezentanții ambelor firme. Declarația nu a oferit detalii despre modul în care procurorii au ajuns la concluzia cum că muncitorii ar lucra în condiții precare.
BYD a declarat inițial că a rupt relațiile cu Jinjiang, dar un executiv al BYD a acuzat ulterior „forțele străine” și unele outlet-uri mass-media chineze că „au defăimat în mod deliberat mărcile chineze și țara și au subminat relația dintre China și Brazilia”.
Un acord i-ar putea scuti pe BYD și Jinjiang de o investigație a procurorilor, dar aceștia ar putea în continuare să fie controlați de inspectorii de muncă și de procurorii federali, care au solicitat partajarea probelor pentru a „putea fi adoptate măsuri în sfera penală”, se arată în declarație.
BYD a construit fabrica pentru a produce 150.000 de mașini inițial, ca parte a planurilor de a începe producția în Brazilia la începutul anului viitor. Aproape una din cinci mașini BYD vândute în afara Chinei în primele 11 luni ale anului 2024 a fost fabricată în Brazilia.
Fabrica a devenit un simbol al influenței tot mai mari a Chinei în Brazilia și un exemplu de relație mai strânsă între ambele țări. BYD a investit 620 de milioane de dolari doar pentru a înființa complexul de fabrici din Bahia.