Volkswagen ar putea renunța închiderea de fabrici în Germania, însă negocierile încă nu s-au încheiat

Autor: Ionuț Vîlciu 20 dec. 2024 Știri auto
Volkswagen ar putea renunța închiderea de fabrici în Germania, însă negocierile încă nu s-au încheiat

Fabricile germane amenințate cu închiderea ar putea rămâne operaționale, însă negocierile încă nu s-au terminat. O posibilă înțelegere ar putea să le mențină deschise până în 2030.

Volkswagen se confruntă cu o criză financiară în prezent, iar știrile recente anunță posibile închideri de fabrici în Germania, un lucru fără precedent pentru gigantul din industria auto. Negocierile în curs arată că un acord ar putea menține fabricile deschise cel puțin până în 2030. Totuși, se pare că acest lucru va aduce și o serie de sacrificii, relatează Motor1.

Detaliile încă sunt necunoscute și nimic nu este încă oficial, însă un nou raport sugerează conducerea companiei este deschisă să mențină fabricile deschise și să restabilească acordurile de securitate pentru locurile de muncă dacă lucrătorii renunță la bonusuri.

Mai mult, Volkswagen va muta producția modelului Golf de la Wolfsburg la o fabrică din Mexic și va înceta producția de vehicule electrice marca Volkswagen la uzina din Zwickau. În prezent, această unitate construiește vehicule electrice pentru Volkswagen, Audi și Cupra.

Volkswagen încearcă să găsească soluții pentru a menține fabricile deschise

Dacă veștile sunt corecte, este o schimbare majoră față de poziția inițială, în care compania susținea că închiderea fabricilor este necesară pentru supraviețuire. În urmă cu doar o lună, CEO-ul Volkswagen, Thomas Schaefer, a declarat că nu vede o cale fără să închidă cel puțin o fabrică.

În același timp, consiliul de întreprindere Volkswagen condus de angajați a propus reduceri drastice ale salariilor și bonusuri suspendate ca alternativă la închiderea fabricilor. Consiliul și grupul sindical IG Metall au amenințat cu greve masive împotriva companiei în cazul în care ar avea loc vreo închidere.

În toată istoria sa, Volkswagen nu a închis o fabrică în țara sa natală, iar o astfel de decizie ar crea o situație fără precedent.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide