Ford reduce numărul angajaților cu 14% în Europa. Ovalul albastru se confruntă cu cererea scăzută pentru mașini electrice

Autor: Ionuț Vîlciu 21 nov. 2024 Știri auto
Ford reduce numărul angajaților cu 14% în Europa. Ovalul albastru se confruntă cu cererea scăzută pentru mașini electrice

Ford plănuiește să renunțe la 4.000 de angajați. Concedierile se vor concentra pe uzinele din Germania și Marea Britanie.

Din cauza vânzărilor slabe pe care le înregistrează pentru gama sa de modele electrice, Ford pare că va fi nevoit să concedieze câteva mii de angajați în următorii ani. Pe lângă reducerea producției crossoverelor electrice Explorer și Capri, Ford va renunța la circa 14% din forța de muncă europeană, relatează Carscoops.

Tranziția pieței către mașinile electrice nu este atât de lină pe cât s-ar fi așteptat unii producători, dovadă că mulți aleg să își reducă așteptările, ba chiar să extindă viața modelelor deja existente, echipate cu motoare termice. Ford a anunțat planuri de a reduce 4.000 de locuri de muncă în Europa până la sfârșitul anului 2027.

Compania a invocat provocările financiare legate de tranziția către vehiculele electrice și concurența în creștere. Producătorul auto își reduce, de asemenea, operațiunile la fabrica sa din Köln din Germania, atribuind această mișcare cererii scăzute pentru vehiculele sale electrice.

Concedierile vor reprezenta 2,3% din forța de muncă globală de care Ford dispune

Reducerile planificate reprezintă aproape 14% din forța de muncă europeană a Ford sau 2,3% din personalul global. Germania și Marea Britanie vor fi principalele țări când vine vorba de numărul angajaților ce vor fi concediați, fiind așteptate doar „reduceri minime” pe alte piețe europene. Reducerile vor avea loc în următorii trei ani, Ford angajându-se să se consulte cu partenerii sociali pe tot parcursul procesului de restructurare.

Pe lângă acest anunț, Ford a spus că vor continua să existe zile cu program scurt la fabrica sa din Germania și în prima parte a anului viitor. Motivul este acela al cererii reduse pentru mașini electrice, ceea ce accentuează îngrijorările în ceea ce privește planul companiei pentru viitor.

În fabrica din Köln, Germania, sunt produse modelele Explorer și Capri, care își împart platforma cu Volkswagen ID.4 și ID.5.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Ford


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide