Cauciucurile se uzează diferit, în funcție de puntea și partea pe care sunt montate. De aceea, este bine ca, după un anumit număr de kilometri, să rotești anvelopele între ele.
Durata de viață a anvelopelor poate fi prelungită printr-o metodă destul de simplă: rotirea cauciucurilor între ele după un anumit număr de kilometri.
Dar, trebuie ținut cont de puntea care asigură tracțiunea și de partea pe care au fost montate anterior.
În momentul în care se face schimbul între anvelope, trebuie respectată direcția în care urmează să se rotească acestea. Pe lateralul anvelopei e ștanțată o săgeată care indică direcția de rotație.
La mașinile cu tracțiune față, acest schimb între anvelope se face prima dată linie, apoi în „X”.
La prima înlocuire, roțile de pe față se montează pe spate, iar cele din spate pe față, păstrând aceeași parte.
Astfel, anvelopa stânga-față e motată pe partea stânga-spate, iar cea stânga-spate pe stânga-față.
Apoi, când se va face a doua înlocuire, anvelopele se mută în „X”.
Ceea ce înseamnă că, anvelopa dreapta-spate e înlocuită cu cea de pe stânga-față, iar anvelopa dreapta-față e montată pe puntea stânga-spate.
Acest șablon se repetă, apoi, la fiecare înlocuire.
În cazul mașinilor cu tracțiune spate, anvelopele din spate se mută pe aceeași parte în față. Însă, pneurile de pe puntea față se vor monta în „X” pe puntea spate.
Ceea ce înseamnă că se vor monta astfel:
Recomandarea specialiștilor e ca, măcar o dată pe lună, fiecare șofer să facă o verificare vizuală a stării anvelopelor.
Și, dacă observă ca la una sau mai multe dintre roți au apărut semne de uzură mai pronunțate, să le rotească între ele.
„Se poate prelungi durata de viață a anvelopelor dacă se rotesc între ele. Astfel, la fiecare 10.000-15.000 km sau dacă apar semne de uzură neregulată, anvelopele ar trebui rotite”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
Așadar, e bine ca anvelopele să fie rotite între ele după aproximativ 10.000 de kilometri.
Pentru că fiecare dintre cele patru cauciucuri se uzează diferit. De exemplu, anvelopele montae pe puntea față se macină mai repede, din cauza sarcinilor mai mari la accelerare și frânare.
Anvelopele all season reprezintă un mix între cauciucurile de iarnă și cele de vară.
„Cauciucurile all season sunt un compromis între anvelopele de vară și cele de iarnă. De aceea, cauciucul folosit nu este unul de o calitate medie, nici prea moale nici prea rigid. Problema e că acesta se uzează de două ori mai repede decât celelalte, de iarnă sau de vară. Așadar, ar fi bine să rulezi anvelopele all season pe toate părțile de două ori mai repede decât la anvelopele normale. Deci, după 5.000-6.000 de kilometri, să le muți de pe o parte pe alta”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
Mutarea se va face așa cum am descris mai sus, în funcție de puntea care asigură tracțiunea. Și se va repeta de câte ori e necesar, cu condiția ca anvelopa să nu fie tocită dincolo de limita maximă.