Primul pick-up al producătorului coreean a fost prezentat oficial. Kia Tasman va concura cu modele precum Ford Ranger și Toyota Hilux.
După o lungă campanie de promovare și foarte multe teasere, noua camionetă a producătorului auto coreean a debutat oficial, însă nu va ajunge, cel puțin deocamdată, pe piața europeană. Prima camionetă de la Kia va fi vândută în Coreea de Sud, Australia, Orientul Mijlociu și Africa.
Așa cum ne putem aștepta de la un astfel de vehicul utilitar, Kia va oferi noua camionetă Tasman în diferite configurații din care clienții vor putea alege în funcție de nevoile lor. Kia Tasman va putea fi cumpărată atât în configurații cu cabină simplă, cât și cu cabină dublă, dar și sub forma unui șasiu simplu, fără benă, pentru aplicații speciale și accesorii personalizate.
Designul este neobișnuit și nu seamănă cu ceea ce vedem în prezent la rivalii săi. Kia a împins blocurile optice în extremitățile caroseriei, iar formele camionetei îi conferă un aspect neconvențional. Din profil, Kia Tasman seamănă mai mult cu un Jeep Gladiator decât cu un pick-up convențional.
Interiorul camionetei, deși clar utilitar, este mai apropiat de cel al unui SUV, spre exemplu. Planșa de bord este dominată de două ecrane de 12,3 inch, unul pentru instrumentarul de bord, celălalt pentru sistemul multimedia. În ciuda ecranelor de mari dimensiuni, Kia nu a renunțat complet la comenzile fizice, deoarece putem vedea scurtături către cele mai utilizate funcții sub ecranul central.
În funcție de țara în care va fi vândută, noua camionetă Kia Tasman va fi disponibilă fie cu un motor pe benzină, fie cu unul pe motorină. Pe piața coreeană, pick-up-ul va fi echipat cu un motor pe benzină de 2.5 litri, care dezvoltă 281 CP și 421 CP. Motorul este cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte și poate propulsa camioneta de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde, viteza maximă fiind de 185 km/h.
Clienții din Australia vor avea la dispoziție un motor diesel de 2.2 litri, ce produce 210 CP și 441 Nm. Acesta este cuplat tot cu cutie automată cu opt trepte, putând să accelereze la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde, iar viteza maximă rămâne aceeași.
Pe piețe precum Orientul Mijlociu sau Africa, Kia Tasman va oferi ambele motorizări, însă propulsorul diesel va putea fi cuplat și cu o transmisie manuală cu șase rapoarte. De asemenea, în viitor ar putea fi lansată și o variantă complet electrică a camionetei Tasman.