Interesul clienților români pentru mașini noi este în creștere. Oamenii folosesc inclusiv platforme online de anunțuri auto pentru a căuta vehicule noi.
Un studiu realizat recent prezintă schimbări în comportamentul oamenilor ce caută să își cumpere o mașină în România, în special atunci când vine vorba de achiziționarea de automobile noi. 36% dintre respondenți caută în mod activ mașini noi pe Autovit.ro, iar peste 50% dintre acești utilizatori sunt interesați de autoturisme cu o valoare mai mare de 15.000 euro.
Mai mult, conform studiului desfășurat la nivel național, peste 50% dintre aceștia intenționează să achiziționeze un vehicul în maxim 12 luni.
A fost înregistrată o creștere de aproximativ 11% a numărului de anunțuri pentru mașini noi în perioada ianuarie – septembrie 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Cele mai căutate mărci și modele de mașini noi includ: Dacia Duster, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Mercedes-Benz Clasa G, Mercedes-Benz S-Maybach, Mercedes-Benz Clasa S, Skoda Superb, Skoda Octavia, Kia Sportage și Toyota C-HR.
Dintre mașinile noi listate, aproximativ 12% sunt vehicule electrice, reflectând interesul oamenilor pentru această formă de propulsie. Topul căutărilor este dominat de vehiculele cu motoare pe benzină și hibride, indicând o tranziție graduală către tehnologii mai ecologice și interesul mai scăzut pentru motorizările pe motorină.
Totodată, studiul care a inclus un eșantion de 1.175 de respondenți, a arătat că 42% dintre aceștia sunt interesați de soluții de finanțare pentru achiziția de vehicule, iar principalele criterii de achiziție sunt prețul, perioada de garanție și termenul de livrare.
În România, cel mai vândut brand pe piața de automobile noi continuă să fie Dacia. Pe primele nouă luni ale acestui an au fost înmatriculate 34.138 de autoturisme Dacia. Podiumul înmatriculărilor pe primele nouă luni ale acestui an a fost completat de Toyota și Hyundai.