Grupul Stellantis vrea să evite închiderea unor fabrici, așa cum s-a anunțat la Volkswagen. Care sunt măsurile luate de companie?
Stellantis a luat deja măsuri și lucrează din greu pentru a evita riscul de închidere a fabricilor cu care se confruntă rivalul său german Volkswagen, a declarat CEO-ul producătorului de automobile Carlos Tavares, anunță Reuters.
„Am făcut multe lucruri nepopulare în ultimii ani pentru a evita cât mai mult posibil” o situație similară cu cea a Volkswagen, a spus Tavares. „Am fost criticați pentru asta, pentru că luăm decizii care nu au fost întotdeauna bine înțelese”, a spus Tavares, adăugând că cheia este vânzarea de vehicule electrice la aceleași prețuri ca modelele tradiționale pe benzină.
La începutul acestei luni, cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, a anunțat că ia în considerare pentru prima dată în istoria sa să închidă fabrici în țara natală, Germania.
Anunțul companiei a declanșat speculații cum că mai mulți producători auto europeni ar putea evalua mișcări similare pentru a răspunde ratelor scăzute de utilizare a fabricilor din regiune, creşterea presiunilor asupra preţurilor din partea rivalilor asiatici şi un mediu economic mai dur.
„Lucrăm foarte, foarte mult pentru a evita această situație, iar viitorul va spune dacă vom putea evita orice probleme sau nu, prea devreme pentru a spune astăzi”, a declarat Tavares reporterilor după inaugurarea unui hub global pentru vehiculele comerciale al grupului, Pro One, din Torino, Italia.
Între 2021 – când a fost înființată prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și Grupul PSA (Peugeot – Citroen) – și 2023, Stellantis și-a redus forța de muncă cu aproape 20.000 de oameni în Europa, mai ales prin concediere voluntară.
Amenințarea producătorilor chinezi și interesul tot mai scăzut pentru mașinile electrice a făcut ca unii producători europeni să ia măsuri drastice și să își regândească planurile de viitor, păstrând astfel în producție modelele termice pentru mai mult timp.