Mulți posesori se plâng că apar aceste probleme la cutia robotizată Dacia. Cât costă reparația

Autor: Radu Țuțulan 19 sept. 2024 Știri auto
Mulți posesori se plâng că apar aceste probleme la cutia robotizată Dacia. Cât costă reparația

Pe internet au apărut, de-a lungul timpului, tot mai mulți șoferi care au întâmpinat diverse probleme la cutia „automată” / robotizată, montată pe unele modele Dacia. Fie mașina nu mai intra în viteză, fie cutia se decupla, fie se decalibra. Iată cum se poate repara și de ce trebuie șterse erorile, dacă ai probleme cu o cutie robotizată Dacia.

În 2016, Dacia lansa primul model din istoria mărcii cu o cutie de viteze care schimba automat treptele.

Mai exact, aceasta era o cutie de viteze robotizată Easy-R, cu 5 trepte pe motorizarea TCe 90 CP și 6 trepte pe motorizarea 1.5 dCI 90 CP. În fapt, putem spune că era un hibrid între transmisia automată și cea manuală.

Cutia de viteze robotizată Easy-R era un sistem cu acționare electromagnetică, adică pilotat de un calculator. Practic, cutia asigura debreierea, schimbarea vitezelor și acționarea ambreiajului în locul șoferului.

Însă, aproape imediat după intrarea pe piață, au apărut și primele probleme.

Probleme cutie „automată”/robotizată Dacia

Pe forumurile dedicate diverselor modele Dacia au început să apară tot mai multe discuții referitoare la probleme apărute la cutia automată robotizată Dacia.

Dimineața, la plecarea de pe loc, în modul automat, uneori motorul trepidează când eliberez ușor frâna. De asemenea, în modul automat, în marșarier mai trepidează”, spunea posesorul unui Sandero, după 6 luni de condus un Stepway Easy R, pe benzină, cu motor 0.9 Tce și aproape 3.500 de km parcurși.

Când motorul e încă rece, schimbă mai greu din treapta I în a doua. Când iau piciorul de pe frână și accelerez din nou ușor, mașina uneori „vine în nas”, smucește”, a povestit un bărbat pe forumul dedicat posesorilor de Sandero, după 6 luni de condus un Stepway Easy R, pe benzină, cu motor 0.9 Tce și aproape 3.500 de km parcurși.

Când pornesc, totul este ok. În momentul când pun maneta în D și dau drumul la frână, smucește și apar cele 3 liniuțe”, a scris un alt șofer.

Am si eu un Logan 2 Prestige cu Easy-R din 2017, cu vreo 18.000 km, semi-automata. Acum ceva timp mi s-a aprins, in mers, martorul luminos multifuncțional”, a povestit un alt posesor de Dacia cu o cutie robotizată.

Salut, am și eu aceeași problemă la același model de mașină, cum ai rezolvat?”, a răspuns un altul.

Cu timpul, s-au adunat mii de astfel de comentarii. Unii au experimentat pierderi de ulei din cutie, la alții s-a decalibrat. În unele situații, la schimbarea treptelor de viteză, se cuplarea era însoțită de zgomote puternice, de trosnituri, ca și când se băga în viteză fără a se călca ambreiajul.

Cele mai întâlnite problema la o cutie robotizată Easy-R de la Dacia

Principalele probleme menționate de șoferi la această cutie automată robotizată montată pe Dacia au fost:

  • trepidații la schimbarea treptelor de viteză;
  • schimbarea prea lentă a vitezelor;
  • eroare în bord;
  • imposibilitatea de a cupla sau decupla vitezele;
  • ieșirea din viteză a mașinii;
  • zgomote puternice la schimbarea treptelor de viteză;
  • pierdere de ulei.

Așadar, problemele sunt diverse, deci nu se poate spune că există un defect standard. Aceste probleme pot să apară din cauza stilului de condus, a condițiilor de drum, a modului de asamblare, a condițiilor meteo sau a erorilor de calculator.

Astfel că, în funcție de situație, remedierea problemei poate fi mai simplă sau mai complicată.

Cum se poate repara cutia automată robotizată

Din 2021, Dacia a înlocuit cutia robotizată cu o transmisie CVT, care a echipat modelele Logan și Sandero.

Însă, cei care își cumpăraseră deja modelele dotate cu sistemul Easy-R și experimentau probleme, au căutat diverse soluții.

Au refăcut calibrarea, acum să văd dacă s-a rezolvat sau nu. S-au uitat și la mufe, senzori, tot ce ține de cutia de viteze și nu pare nimic deteriorat”, a explicat posesorul unui Logan 2 care se confrunta cu schimbări anormale ale treptelor de viteză sau chiar imposibilitate de a cupla cutia.

Update de soft, schimbat schimbătorul, update de soft special făcut la Renault. Ultima a părut să funcționeze pentru o perioada. Nu a ținut mult și iar mi-a apărut eroarea”, a povestit un alt posesor de Logan, care a fost nevoit, până la urmă, să schimbe cutia de ambreiaj cu totul,

Am găsit aceste faulturi (n.r. erori) pe cutie: DTC078072 și DTC081171. Mecanism de acționare cuplare viteza și uzură ambreiaj. După ștergerea lor, am făcut o tura de stradă și nu a mai apărut eroarea”, e soluția găsită de un șofer la erorile de calculator.

Așadar, nu există o soluție universală re rezolvare a problemelor apărute la cutia automată Easy-R de la Dacia.

Cât te costă să repari cutia robotizată Easy-R de la Dacia

După cum au povestit cei care au experimentat probleme cu aceste cutii robotizate, costul de reparație diferă.

În cazul în care a fost necesară doar o ștergere a erorilor, „intervenția” a costat sub 100 de lei. Dar, dacă a fost necesară resoftarea sau recalibrarea cutiei, atunci costul reparației a depășit 500 de lei.

Iar în cazurile cele mai neplăcute, în care s-a înlocuit cu totul cutia automată Easy-R, costul total a depășit 3.500 de lei, cu tot cu manoperă.

Aceste tipuri de cutii nu se mai fabrică, astfel că majoritatea cutiilor Easy-R disponibile la vânzare sunt la mâna a doua. De exemplu, o astfel de cutie robotizată pentru Dacia se vinde, în prezent, cu peste 3.500 de lei.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide