Porsche Taycan facelift este o dovadă clară că micile schimbări pot face o diferență semnificativă. Acum, actualizarea modelului electric a ajuns și în România.
La începutul acestui an, Porsche publica primele imagini și informații oficiale pentru actualizarea lui Taycan, modelul său electric de performanță. Menite să rafineze primul model electric de serie al companiei, aceste modificări nu reprezintă o revoluție, ci o evoluție bine gândită a mașinii electrice.
Porsche Taycan facelift poate fi recunoscut după farurile redesenate, ce folosesc tehnologie LED HD Matrix. De asemenea, bara luminoasă LED din partea din spate a fost și ea modificată, încorporând textul Porsche. Per total, forma mașinii a rămas neschimbată, dar producătorul a lucrat la aerodinamică prin aceste mici actualizări exterioare ale spoilerelor, jantelor etc.
La rândul său, interiorul a suferit câteva schimbări. Spre exemplu, Porsche spune că a creat o interfață nouă pentru toate cele trei ecrane ale mașinii. De asemenea, butonul de pe volan, destinat schimbării modurilor de rulare, este acum standard. Pasagerul va putea utiliza cel de-al treilea ecran în mod individual, pentru divertisment. În plus, conținutul de pe acest panou nu poate fi vizionat de către șofer atunci când mașina se deplasează.
Mașina din testul nostru a fost o versiune cu baterie mare, de 105 kWh brut (97 kWh net), plus un singur motor electric montat pe puntea spate. Autonomia declarată este de 560 de kilometri. Cea mai eficientă versiune a noului Porsche Taycan poate parcurge până la 678 de kilometri cu un singur plin de baterii. În plus, mașina se poate încărca cu până la 320 kW, față de 270 kW la prefacelift, astfel că Porsche declară că încărcarea de la 10 la 80% durează doar 18 minute.
De asemenea, Taycan este disponibil și sub formă de break, dar și ca break înălțat, acea versiune numindu-se Cross Turismo. În România, prețurile pentru noul Taycan pornesc de la 107.115 euro cu TVA inclus.