Cele mai slabe mașini produse după anul 2000. Modele pe care să le eviți dacă îți cauți mașină – VIDEO

Autor: Ionuț Vîlciu 10 iul. 2024 Știri auto

Achiziția unei mașini noi poate fi uneori un proces complicat. Este indicat să ne documentăm înainte cu privire la modelele care ne interesează, astfel încât să facem alegerea corectă și să evităm o mașină problematică.

Odată cu trecerea timpului și avansul tehnologic din industrie, mașinile au devenit tot mai complexe, dar aceste lucru nu a însemnat că toate au devenit și mai fiabile. 99Vehicles a postat un nou videoclip în care vorbește despre cele mai stricăcioase mașini produse după anul 2000, de care trebuie să ne ferim, după părerea sa.

Audi A6 C5 2.5 TDI

Un concurent pentru BMW Seria 5 și Mercedes-Benz Clasa E, Audi A6 este limuzina de clasă mare a producătorului din Ingolstadt. Generație C5 a modelului a venit cu o gamă variată de motorizări, atât diesel cât și benzină, însă ar trebui să evităm motorizarea V6 diesel de 2.5 litri. Este vorba despre versiunea de 155 CP, regăsită și pe Audi A4 B6, Passat B5 sau prima generație Skoda Superb.

Vilbrochenul poate fi predispus la cedări, la fel și cele două chiulase. De asemenea, acest model poate avea și probleme cu partea electrică, în general din cauza vechimii.

Skoda Fabia 1.2 HTP

O altă mașină afectată de probleme este Skoda Fabia, cele echipate cu motorizare 1.2 HTP. Această motorizare în trei cilindri, pe benzină, poate avea probleme cu sistemul de răcire, ceea ce poate afecta chiulasa. De asemenea, nu este un motor foarte economic sau rafinat. Aici putem încadra și suratele din grupul VAG, cum ar fi Volkswagen Polo sau Seat Ibiza echipate cu aceeași motorizare.

Toyota Avensis 2.2 Diesel

Motorul de 2.2 litri diesel de la Toyota este cunoscut pentru problemele pe care le are cu emisiile. Acest motor poate produce mult fum, poate avea probleme cu chiulasa.

Subaru Forester 2.0 Boxer Diesel

Într-o perioadă în care dacă nu aveai un diesel în gamă pierdeai clienți, Subaru a adus pe piață motorizarea boxer pe motorină, care a fost montat pe mai multe modele din gamă. Acest motor a avut un defect în proiectare, astfel că arborele cotit se rupea între pistoanele 3 și 4.

Motorizări BMW de evitat

Nu este vorba doar despre anume modele, ci despre mai multe motorizări, care au fost folosite de-a lungul anilor pe diferite mașini ale producătorului german.

Prima dintre acestea fiind N47, motorul diesel de 2.0 litri, care a câștigat o reputație pentru problemele legate de distribuție. Apoi avem motorizarea de 1,6 litri, pe benzină, dezvoltată în parteneriat cu grupul PSA. De asemenea, acesta a avut la rândul său probleme cu distribuția, cu chiulasa și cu consumul de ulei.

Din gama BMW, 99Vehicles nu recomandă motorizare V8, cod N63. Acest propulsor de 4,4 litri, supraalimentat cu două turbine, și-a făcut loc în mai multe modele BMW, precum X5, Seria 5 sau Seria 7. Sistemul de răcire subdimensionat a dus la probleme de răcire, ceea ce s-a tradus prin garnituri de chiulasă distruse sau supape afectate. De asemenea, poate pierde destul de mult ulei, iar distribuția se poate dovedi problematică.

Nu în ultimul rând, motorizarea N53, cu șase cilindri și capacitate de 3.0 litri. Aceasta poate suferi de depuneri pe supape, dat fiind că este un motor cu injecție directă. O alternativă ar putea fi predecesorul său, N52.

Audi RS 3

Tot în clipul său, 99Vehicles recomandă să evităm mașinile performante cu mulți kilometri. Un exemplu pe care îl dă este Audi RS 3, hatchback-ul performant dotat cu motorul turbo de 2.5 litri. Din cauza abuzului pe care îl primesc, acestea pot reprezenta un risc atunci când sunt cumpărate la mâna a doua.

Modele din grupul Volkswagen echipate cu motoarele 1.8 TSI sau 2.0 TSI

Deja este o problemă știută, chiar comună, aceea că această familie de motoare pe benzină are un consum exagerat de ulei. Aceasta a fost cauzată de segmenți. De asemenea, sunt afectate de depunerile de calamină pe supape.

Motoarele fabricate înainte de 2012 sunt mai problematice, însă la generațiile s-au mai remediat din probleme și reprezintă o alternativă mai bună.

Ford Focus/Fiesta 1.0 EcoBoost

Cea mai mică motorizare din gama Ford nu a fost lipsită de probleme. Are probleme cu supraîncălzirea, distribuția cu curea imersată în ulei a creat probleme, dat fiind că în timp se uzează și poate înfunda sorbul pompei de ulei, ducând la daune foarte mari.

Smart Fortwo

Unul dintre modelele care au pionierat în segmentul mașinilor de oraș, Smart Fortwo poate suferi de consum excesiv de ulei, de probleme cu instalația electrică, iar economia de carburant nu este cea mai bună, mai ales că vorbim de o mașină mică.

Mazda RX-8

Mazda a fost cu adevărat singurul producător care a folosit la scară destul de largă motorul rotativ, care a stat la baza multor mașini sport emblematice, așa cum a fost și RX-8. Din păcate, dacă nu este întreținut corespunzător, acest motor foarte pretențios poate avea foarte multe probleme, mai ales din cauza garniturilor din grafit folosite pentru rotor. Uzura acestora poate duce la cedări ale motorului.

Plăcut de pasionați, acest motor nu este pentru toată lumea, dată fiind atenția de care are nevoie, dar și pentru faptul că intrinsec consumă ulei, dar și destul de multă benzină.

VIDEO


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide