Nemuritor: un taxi Mercedes-Benz a parcurs 7 mil. de KM. Are nevoie de 50 de schimburi de ulei/an – VIDEO

Autor: Ionuț Vîlciu 10 iul. 2024 Știri auto
Nemuritor: un taxi Mercedes-Benz a parcurs 7 mil. de KM. Are nevoie de 50 de schimburi de ulei/an – VIDEO

Un exemplar de Mercedes-Benz W123 a parcurs peste 7 milioane de kilometri, fiind folosit pe post de taxi în insula Gran Canaria.

Mercedes-Benz și-a clădit un renume al fiabilității prin modelele sale clasice, printre care se numără, bineînțeles, și seria W123, poreclită de pasionații români drept „Cobra”. Nu este ceva ieșit din comun să vedem astfel de mașini cu sute de mii sau chiar milioane de kilometri la bord, funcționând și în ziua de astăzi.

Insula spaniolă Gran Canaria adăpostește un exemplar special de W123, unul care funcționează în regim de taxi și a parcurs peste 7 milioane de kilometri, relatează G4Media.

Este vorba despre un Mercedes-Benz W123 240D cu ampatament lung, care servește în regim de taxi încă din 1986, iar de atunci nu a părăsit niciodată insula. Astfel, această distanță impresionantă a fost parcursă ca taximetru pe o insulă, iar recordul a fost pornit de Dominguito, unul dintre cei mai populari taximetriști din Maspalomas.

Mercedes-ul cu peste 7 milioane de kilometri are nevoie de peste 50 de schimburi de ulei pe an

Fiind o versiune cu ampatament extins a berlinei, până la șapte pasageri pot fi luați la bord într-o călătorie. Acest lucru se datorează faptului că versiunea lungă oferă spațiu pentru opt persoane, inclusiv șoferul.

Se pare că Mercedes-ul este condus pe drumurile din Gran Canaria în trei schimburi de câte opt ore fiecare. Astfel, în fiecare zi parcurge circa 700 km. Parcurgând aproximativ 5.000 km săptămânal, mașina are nevoie de circa 50 de schimburi de ulei în fiecare an.

Când Domingo a murit în 2008, fiul său Francisco i-a succedat. Mercedes-ul parcursese deja 3,7 milioane de kilometri, așa că, la inițiativa șoferului de taxi care îl conducea alternativ, mașina a fost dezasamblată și restaurată în totalitate.

De asemenea, mașina se află în prezent la al doilea motor. În cazul în care acesta va ceda, compania de taxi are deja pregătit un motor de rezervă, astfel că vor să mențină mașina pe drum pe cât de mult posibil. Este vorba despre un diesel în patru cilindri, de 2,4 litri, care produce doar 71 CP, dar simplitatea l-a ajutat să reziste testului timpului.

Mașina a primit și câteva modificări de-a lungul timpului, cum ar fi frâne de la un Mercedes-Benz W126, o punte spate ranforsată, un scaun Recaro pentru șofer sau un suport pentru bagajele pasagerilor.

VIDEO

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Flickr / Dan Morgan


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide