Codul Rutier actualizat stabilește care sunt regulile de remorcare pe drumurile publice din România. Dar, în afară de respectarea regulilor rutiere, șoferii trebuie să se asigure că tractarea unei rulote sau a unei remorci nu afectează mașina.
Legea rutieră stabilește o serie de obligații suplimentare pentru șoferii care tractează o rulotă sau o remorcă.
Astfel, trebuie respectate mai multe reguli privind gabaritul și viteza de deplasare.
Pentru a putea tracta o rulotă sau remorcă, șoferii care au permis Categoria B, trebuie să îndeplinească mai multe condiții:
În cazul în care greutatea ansamblului depășește 3.500 kg, dar e până în 4.250 kg., e nevoie de categoria B „extins”.
Dar, dacă ansamblul are peste 4.25 tone sau ansamblul remorcat depășește greutatea de 750 kg, atunci șoferul va avea nevoie de permis pentru remorcă.
„Viteza maximă admisă în afara localităților pentru autovehiculele care tractează remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care face parte autovehiculul trăgător”, se precizează în legea circulației.
Ceea ce înseamnă că viteza maximă pentru cei care tractează o remorcă sau o rulotă este de:
Tractarea unei rulote sau a unei remorci presupune un efort suplimentar pentru motor, în primul rând. Acesta va trebui să „tragă” o greutate mai mare decât pe cea a vehiculului.
Totodată, transmisia va fi solicitată mai mult. Iar frânele și anvelopele se vor uza mai puternic decât în mod normal.
Iar când greutatea tractată este mare, suspensiile mașinii vor resimți parte din această sarcină.
De aceea, este important ca greutatea tractată să nu fie mai mare decât sarcina maximă prevăzută prin construcție. Această informație se regăsește în talonul tuturor vehiculelor.
Probleme care pot să apară dacă tractezi o rulotă sau remorcă prea grele:
Conform Art. 157 din legea 195/2002, remorcarea unui autovehicul se poate face cu respectarea următoarelor reguli: