Ce pățesc cauciucurile când asfaltul e încins. Cum se comportă anvelopele RunFlat pe căldură

Autor: Radu Țuțulan 05 iun. 2024 Știri auto
Ce pățesc cauciucurile când asfaltul e încins. Cum se comportă anvelopele RunFlat pe căldură

Șoferii trebuie să acorde o atenție suplimentară cauciucurilor în această perioadă, când asfaltul e încins. Iată cum se comportă anvelopele RunFlat pe căldură.

Căldura poate provoca foarte multe probleme șoferilor. Tabla mașinii se încinge, motorul poate să „fiarbă” iar anvelopele se pot încălzi foarte tare.

Așa că ar fi bine ca, în zilele toride, conducătorii auto să acorde atenție tuturor acestor aspecte.

Ce pățesc cauciucurile când asfaltul e încins

În zilele caniculate, temperatura asfaltului poate depăși 60 de grade Celsius.

Temperatură care va fi transferată pneurilor mașinii. Iar dacă mașina e în mișcare, cu cât va frâna, va vira și va accelera mai des, cu atât va crește mai mult temperatura cauciucurilor.

Astfel, suprafața de contact a anvelopei cu asfaltul poate depăși 90 de grade Celsius.

De aceea, se recomandă evitarea anvelopelor de iarnă în sezonul cald. Din cauza temperaturilor ridicate, cauciucul de iarnă își pierde elasticitatea și devine rigid. Ceea ce înseamnă o aderență din ce în ce mai scăzută și un control tot mai redus.

Nici anvelopele all-season, care sunt un mix între cele de iarnă și cele de vară, nu sunt recomandate de specialiști. Acestea au o aderență mai bună decât cele destinate sezonului rece, dar nu la fel de bună ca cele de vară.

Așadar, anvelopele de vară sunt cea mai indicată variantă pentru sezonul cald. Acestea sunt concepute să aibă o aderență tot mai bună pe măsură ce temperatura crește.

În general, temperatura optimă pentru cauciucurile de vară este între 60 și 90 de grade Celsius. Aceste temperaturi asigură cea mai bună aderență anvelopelor.

În cazul cauciucurilor de curse, de exemplu, temperatura optimă poate fi și de la 100 de grade Celsius în sus.

Cum se comportă anvelopele RunFlat pe căldură

Anvelopele RunFlat sunt tot mai populare în rândul șoferilor. Acestea se dezumflă mult mai lent decât cele obișnuite, iar mașina poate fi condusă până la 50 de kilometri, chiar dacă a făcut pană.

Din punct de vedere al caracteristicilor de aderență, anvelopele RunFlat sunt identice cu cele clasice.

Astfel, există anvelope RunFlat de iarnă, all-season și de vară. Acestea se comportă la fel ca cele clasice, astfel că vara e indicat ca șoferii să folosească pneuri RunFlat de vară.

Așadar, anvelopele RunFlat se comportă la fel ca cele clasice când e cald afară.

Diferența este făcută de tehnologia din interiorul cauciucului. Pereții laterali ai anvelopei sunt ranforsați, astfel că rămân rigizi chiar și când se pierde aerul din interior.

Principalul dezavantaj al acestor tipuri de pneuri e reprezentat de prețul cu care se comercializează. În general, o anvelopă RunFlat costă de două-trei ori mai mult decât o anvelopă normală.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: unsplash.com


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide