Pernele de aer sunt o componentă esențială de siguranță pentru mașinile din toată lumea, dar și acestea se pot defecta. Iată ce trebuie să faci dacă martorul de bord pentru airbag este aprins.
Martorii de bord au rolul de a comunica șoferului diferite evenimente, precum o defecțiune, o potențială situație periculoasă sau pornirea ori scoaterea din uz a unei funcții.
Astfel, în funcție de simbol și culoarea acestuia îți poți da seama dacă e o informare, o avertizare sau o problemă.
Pot fi două cauze principale care duc la aprinderea acestui martor de bord pentru airbag.
Fie perna de aer este dezactivată intenționat, fie a survenit o defecțiune a senzorilor sau a sistemului de siguranță.
În general, atunci când acest martor de bord e de culoare roșie, înseamnă că e o problemă. Dacă e galben sau alb, atunci e doar o notificare privind scoaterea lui din funcțiune.
Dacă este martorul de informare, atunci înseamnă că airbag-ul a fost oprit intenționat sau din greșeală. Pentru a-l reactiva, trebuie să identificați comutatorul airbag-ului din scaunul pasagerului. Odată ce va fi activ, martorul din bord se va stinge.
Dacă rămâne aprins în continuare, trebuie să mergi la un service auto pentru diagnoză.
Același lucru e indicat să faceți și când se aprinde martorul pentru airbag care are culoarea roșie. Acesta semnalează că perna de aer nu funcționează. Sau senzorii au o problemă.
LED-ul acestui martor de bord poate fi roșu sau portocaliu, în funcție de producător. El nu indică un airbag specific care s-a defectat.
Aprinderea acestuia poate fi legată de amplasarea centurii de siguranță, un alt element pasiv al mașinii. Cârligul centurii, unde este atașat de caroserie, are dispozitive de pretensionare care, în caz de accident, împiedică retragerea pentru a împiedica deplasarea corpului pasagerului înainte.
O altă problemă poate fi deteriorarea cablurilor electrice și o funcționare incorectă a sistemului de siguranță. Sau o defectare a senzorilor.
Sunt mai multe probleme ale pernelor de aer care pot duce la anularea ITP-ului.
De exemplu, aceste deficiențe sunt considerate majore sau periculoase:
La Inspecția Tehnică Periodică, dacă se constată o deficiență majoră sau periculoasă, vehiculul nu va primi drept de circulație.