Toyota a atins un nou record de vânzări. Compania înregistrează și un profit mai mare

Autor: Ionuț Vîlciu 02 nov. 2023 Știri auto

Cifrele de vânzări ale producătorului auto japonez au crescut simțitor în luna septembrie. Toyota înregistrează și creșteri în cifrele de producție.

Discuțiile despre declinul Toyota în era mașinilor electrice a fost foarte exagerat. Producătorul auto japonez raportează o creștere semnificativă a vânzărilor și producției în septembrie, dar și în perioada aprilie-septembrie. De asemenea, profiturile companiei japoneze au crescut.

Potrivit Carscoops, în septembrie 2023, Toyota a vândut în total 921.308 vehicule, o creștere de 11,6% față de aceeași lună a anului trecut. Vânzările Toyota în afara pieței sale de origine, inclusiv mărcile Daihatsu și Hino, au crescut cu 9,3%, până la 800.591 de unități.

De asemenea, cifrele de producție ale Toyota arată destul de bine. Producătorul auto a construit 900.919 de mașini în septembrie, iar dintre acestea, 310.920 au fost fabricate în Japonia (o creștere de 12,8%), în timp ce 589.999 au fost construite în străinătate (o scădere de 3,6%). Septembrie a marcat a noua lună consecutivă de creștere anuală a producției pentru Toyota, dar a fost a doua lună consecutivă de scăderi anuale a producției în afara Japoniei.

Toyota se menține sus când vine vorba de vânzări

Pentru primul semestru al acestui an fiscal, din aprilie până în septembrie 2023, vânzările la nivel mondial au crescut la 5.172.387 de unități, o creștere de 9,1%, în timp ce producția a crescut cu 12,8%, la 5.058.248 de unități. În perioada ianuarie-septembrie, vânzările la nivel mondial au crescut cu 6,7% față de anul trecut, până la 7.571.733 de unități, iar producția a crescut cu 10,1%, până la 7.402.861 de unități. Producția în Japonia a fost un factor cheie pentru companie în acest an, cu o creștere de 27,3% până la 2.500.988 de unități din ianuarie.

De asemenea, în perioada iulie-septembrie, Toyota a înregistrat un profit operațional record de 1,44 trilioane de yeni (8,9 miliarde de euro), marcând o creștere de 155,6% față de perioada anterioară a anului trecut. Toyota atribuie o parte semnificativă a acestui succes cererii crescânde pentru ofertele sale de vehicule hibride. Modelele electrificate ale companiei, care constau în principal din mașini hibride și hibride plug-in, au reprezentat 36,4% din totalul vânzărilor globale ale Toyota în acest trimestru, marcând o creștere importantă față de cota de 27,3% înregistrată în decursul anului trecut.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide