Cum arată o mașină care ar fi suferit o daună totală, fiind reparată ulterior? Proprietarul ar fi aflat ulterior de suma la care s-ar fi ridicat costul reparației.
Există destule mașini care au suferit accidente mai ușoare sau mai grave. Unele dintre ele ajung să fie catalogate drept „daună totală”, dar ce înseamnă acest lucru? Pe scurt, o daună totală intervine atunci când costul reparațiilor depășește valoarea totală a mașinii
Echipa Mașina Potrivită a verificat un Renault Kadjar din 2017 pentru un client care deja cumpărase această mașină adusă din Germania. Acesta ar fi cumpărat mașina în cauză fără să știe despre dauna presupusă, doar că apoi aceasta a apărut în urma unei actualizări a raportului de verificare. Are destule motive de îngrijorare, deoarece sunt raportate daune de 179.000 de lei sau circa 36.000 de euro.
Mașina în cauză, un Renault Kadjar din anul 2017, a fost verificată de cei de la Mașina Potrivită. La prima vedere, mașina pare că a avut câteva elemente revopsite, dar o inspecție mai atentă relevă faptul că mașina a suferit avarii mai mari. În urma verificării amănunțite, ei au descoperit că mașina a suferit un impact pe partea dreaptă. Astfel, bara și aripa față au fost afectate, iar ușile posibil înlocuite. De asemenea, caroseria a fost îndreptată. Cu toate acestea, farul de pe partea dreaptă nu a fost schimbat, ci i-au fost relipite prinderile, având niște zgârieturi pe lateral. Și parbrizul a fost înlocuit, fiind datat în 2023.
De asemenea, mașina a dat pe tester și o eroare referitoare la spira din volan, montată sub airbag-ul șoferului, semn că airbag-urile mașinii s-au declanșat și au fost înlocuite. Și centura pasagerului din dreapta a fost înlocuită. Mai mult, Dan Babu de la Mașina Potrivită crede și că planșa de bord ar fi fost înlocuită.
În urma verificărilor și a probei de drum, cei de la Mașina Potrivită se declară mulțumiți de cum se comportă mașina. Totuși, ei nu cred că valoarea daunelor se ridică la 36.000 de euro, ci că ar putea fi o greșeală din partea firmei de asigurări care s-a ocupat de caz.
Cea mai mare problemă nu constă în faptul că mașina a fost lovită, ci în cum va putea fi vândută ulterior de actualul proprietar, spun ei. Având un astfel de raport înregistrat, fie el eronat sau nu, va conta mult la în cazul unei posibile revânzări.
Videoclipul integral AICI: